منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

امام زمان عجل الله از لسان مبارک حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله

  بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از فرزندان من است، صورتش همچون ماه درخشان و رنگ رخساره اش گندمگون و بدنش بلند و راست قامت است و صورتش همچون دینار (گرد) است و دندان هایش همچون شانه (منظم) است و شمشیرش همچون شعله آتش است. چشمانی سرمه کشیده و محاسنی پرپشت دارد و بر گونه راستش خالی است. پس چهره او گرد و دندان هایش منظم است و به دلیل دارا بودن اسرار الهی، همه از او در هراسند. مهدی، طاووس بهشتیان است که هاله ای از نور، دور او را گرفته است. (بحار الانوار ج51 ص 77-80، ینابیع المودةج 3 ص 164، کشف الغمة ج 3 ص 259-269، روزگار رهایی ص 122، احقاق الحق ج 13 ص 212)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف(از نظر جذابیت و ابهّت) طاووس اهل بهشت است که هاله ای از نور او را احاطه کرده است. ( روزگار رهایی ص 122 )

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: در زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف امت من چنان غرق در نعمت می شوند که هرگز پیش از آن چنین نبوده است. (بحار الانوار ج 51 ص 83)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: او (حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) حجت باقی خدا است و پس از او حجتی نیست و حق تنها با اوست و نور تنها نزد او می باشد بدانید او همیشه پیروز است و شکست در او راهی ندارد. (احتجاج ترجمه جعفری ج 1ص 139)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آخرین حچت الهی است و محورحقیقت است و منبع نور و هدایت الهی است که نور، تنها نزد اوست.(بحار الانوار ج 27 ص 204)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند عزّوجل در صلب حسن (عسکریعلیه السلام) نطفه ای مبارک، پاک و پاکیزه قرار داده که مؤمنان ولایتی از به دنیا آمدن او خوشحال می شوند و منکرانش به او کفر می ورزند. پس او امامی پرهیزگار، پاکیزه، هدایت کننده و هدایت شده است و ابتدا و انتهای کارش بر اساس عدالت است. او خداوند را تصدیق می کند و خداوند هم در سخنانش او را تصدیق می نماید. او دفتری باز نشده به همراه دارد که تعداد یارانش با ذکر اسامی، نَسَب، شهر، سخنان و شهرت های آن ها در آن دفتر نوشته شده است.(بحار الانوار ج52 ص 310، الزام اناصب ص 63)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر از دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند تا این که مردی از اهل بیتم بیاید و مالک دنیا شود. معجززه ها به دست او جاری می شود و اسلام آشکار می گردد و خداوند، خلاف وعده ای که داده عمل نمی کند. (بشارة الاسلام ص 59 و 35، کشف الغمة ج 3ص 264)

عبدالله بن مسعود روایت کرده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:دنیا تمام نخواهد شد تا اینکه مردی از اهل بیت من که مهدی نامیده می شود بر مردم حکومت کند. (بحار الانوار ج 5 ص 75، اثباة الهداة ج 7ص 9)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: دنیا به پایان نمی‌رسد تا آن که مردی از خاندان من که مهدی نامیده می‌شود بر امتم پیشوایی کند. (الغیبة ص 182)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ائمه بعد از من دوازده نفرند. اول آن‌ها علی بن ابی‌طالب و آخر آن‌ها قیام کننده است. (کمال‌الدین ص 359)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: نهمین فرزند از فرزندان حسین، قیام‌کننده امت من است که زمین را پر از عدل و داد می‌کند. (کمال‌الدین ص 382)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: آن چه میان بنی‌اسرائیل واقع‌ شده، میان امت من نیز مو به مو واقع می‌شود و دوازدهمین فرزند من از دیده‌ها غایب می‌گردد.(بحارالانوارج 2 ص 126)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: برای او غیبت و حیرتی (برای امت) خواهد بود که خیلی در آن دوران گمراه خواهند شد. (بحارالانوارج 1 ص 72)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: حضرت علی بن ابی‌طالب پیشوایی امت من و جانشین من بر امتم پس از من می‌باشد و از فرزندان اوست آن قیام‌کننده‌ ای که انتظارش (انتظار ظهورش) می‌رود. همان کسی که خداوند به وسیله او زمین را از عدل و داد پر می‌کند همان طور که از ظلم و جور پر شده باشد. قسم به آن که مرا به حق بشارت‌ دهنده قرارداد، آن‌ ها که در زمان غیبت او بر اعتقاد به ثابت قدم می‌مانند از گوگرد سرخ (اکسیر) کمیاب‌تر هستند.(کمال‌الدین باب 25ح 7)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: هرکسی دوست دارد خدا را ملاقات کند درحالی‌که ایمانش کامل و اسلامش نیکو باشد، پس ولایت حضرت حجت صاحب‌الزمان منتظَر را بپذیرد. (بحارالانوارج36 ص 296 ح 125 از فضائل شاذان بن جبرئیل)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: برترین عبادات انتظار فرج است. (منتخب الاثر فصل 10 باب 2 ح 16)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: بهشت به چهار نفر از اهل‌بیت من اشتیاق دارد: علی بن ابی‌طالبعلیه‌السلام حسن و حسین علیه‌السلام و مهدی علیه‌السلام، آن که عیسی بن مریم علیه‌السلام پشت سر او به نماز می‌ایستد.(بحارالانوار ج43 ص 304)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: بشارت می‌دهم شما را به مهدی (و این جمله را سه بار تکرار فرمود) آن هنگام که مردم باهم اختلاف کرده و متزلزل شده باشند، ظهور خواهد کرد و زمین را از عدل و داد پر می‌کند، همان طور که از ظلم و جور پر شده باشد. قلوب مردم را از عبادت خدا پر می‌کند و عدالتش تمام مردم را فرامی‌گیرد.(بحارالانوارج 51 ص 74، منتخب الاثر ص 221، غیبت طوسی ص 179 ح 137)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلمآن گاه که در بستر بیماری بودند، به دخترش فاطمه سلام‌الله‌علیه فرمودند:سوگند به آن که جانم به دست اوست! حتماً برای این امت «مهدی» خواهد بود، به خدا قسم که او از فرزندان تو می‌باشد.( بحارالانوار ج51ص67، امالی شیخ طوسی ص155ح256، کشف الغمة ص382)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: سوگند به آن که مرا از روی حقیقت و برای بشارت مردم ، به پیامبری برانگیخت، حتماً مهدی از فرزندان من غایب خواهد شد تا مدتی که با او عهد کرده‌ام. (این غیبت آن قدر طول می‌کشد که اکثر مردم می‌گویند: خدا را به آل محمّد نیازی نیست. برخی نیز در ولادت او شک می‌کنند. پس هر که آن زمان را درک کرد،باید به دین او متمسک شود و با شک و تردید، شیطان را بر خود غالب نکند که در این صورت او را از ملّت من بیرون می‌کندو او را از دین من خارج می‌نماید.( و بدانید که این شیطان) همان است که پدر و مادر شما را قبلاً از بهشت بیرون کرده بود. البته خداوند متعال شیطان را فقط بر کسانی که ایمان نیاورند، مسلّط خواهد کرد. (بحارالانوار ج51ص68، کمال‌الدین ج1 ص51، منتخب الاثر ص325)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مهدی از فرزندان من است، نام او نام من است و کنیه‌اش کنیه من است. شبیه‌ ترین مردم به من است، از جهت سیرت و صورت (خلقت و اخلاق). غیبتی برای او خواهد بود که دوران حیرت و سرگردانی است . تا به حدّی که مردم از دین خودشان گمراه می‌شوند. امّا در همین وقت مهدی رو می‌کند و به سرعت شهاب ثاقب ( سریع) ظهورمی‌نماید. پس زمین را پر از عدل و داد می‌کند همان طور که از ظلم و جور پر شده باشد.( بحارالانوار ج51ص72، کمال‌الدین ص287ح4، اعلام الوری ج1)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: پدرم به فدای فرزند بهترین کنیزان مغربی و پاک، که از فرزندان اوست آن تنهای رانده‌شده که انتقام خون پدر و جدّش را می‌گیرد، صاحب غیبتی که در مورد او می‌گویند: از دنیا رفته است، یا کشته شده است ، و معلوم نیست در کدام وادی و بیابان به سر می‌برد. ( ارشاد ج2 ص275، منتخب الاثر 225)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: اهل زمین و آسمان از فقدان او محزون می‌شوند، مرد و زن مؤمن تأسف خورده، حیران و سرگردان می‌مانند. پدر و مادرم فدای کسی باد که با من هم نام و شبیه من و شبیه موسی بن عمران است و بر او پرده‌هایی از نور است. گویا من کسانی را که مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف را از دست داده‌اند و تأسف و تلهّف ( اندوه) می‌کنندمی‌بینم و از حالت ایشان یأسی به من می‌رسد، ایشان را ندایی می‌رسد که از دور شنیده می‌شود چنان که از نزدیک شنیده می‌شود و آن امام، برای مؤمنین رحمت است و برای منافقین عذاب خواهد گردید.( بحارالانوار ج 51ص109)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: قیامت به پا نخواهد شد تا روزی که مهدی به حق از ما قیام کند و این زمانی خواهد بود که خداوند به وی اجازه بفرماید. پس هر که از او تبعیت کند، نجات می‌یابد و آن که مخالفت وی نماید هلاک خواهد شد. ای بندگان خدا! خدا را ، خدا را در نظر داشته باشید و به طرف او بروید، هر چند مجبور باشید که با دست و پا بر روی برف و یخ راه بروید. همانا او خلیفه خداوند عظیم ‌الشأن می‌باشد. عرض کردیم: ای رسول خدا! مهدی شما چه موقع قیام خواهد کرد؟ حضرت فرمودند: آن گاه که دنیا دچار هرج‌ و مرج شود. و او نهمین از فرزندان و نسل ( امام) حسین علیه‌السلام است. (بحارالانوار ج 51ص65، کفایة الاثر ص106، منتخب الاثرص261، عیون اخبار الرضا ج2ص 59)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مهدی از فرزندان من است. نام او نام من و کنیه‌اش کنیه من است. شمایل و خصوصیات مرا دارد و سنت و روش او همان سنت من است. مردم را به دین و شریعت من وادار می‌کند و آنان را به عمل به کتاب خداوند متعال دعوت می‌نماید. هر که اطاعت او کند، اطاعت مرا کرده است و آن که نافرمانی او کند نافرمانی  مرا کرده است ، هر که در زمان غیبت او را انکار کند مرا انکار کرده است. آن که او را تکذیب نماید، مرا تکذیب نموده و هر که او را تصدیق کند، مرا تصدیق کرده است. به خداوند شکوه و شکایت می‌کنم از آنان که در خصوص او مرا تکذیب کنند، و آنان که سخن مرا در شأن او انکار نمایند، و امت مرا از راه و روش وی گمراه می‌کنند و آن‌ها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست! ( بحارالانوار ج51ص73،منتخب الاثر ص233،کمال‌الدین ج2ص411ح6)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: خوش به حال کسی که مهدی اهل‌بیت مرا درک کند و امامت او را در زمان غیبت و قبل از قیام وی بپذیرد، دوستان او را دوست بدارد و با دشمنانش دشمنی ورزد. چنین کسی از رفیقان من و از دوستان من است و در روز قیامت از بهترین افراد امت من نزد من خواهد بود. (بحارالانوار ج51ص72، منتخب الاثر ص646، کمال‌الدین ص286ح2)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم بدانید که هیچ کس نمی‌تواند به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف غلبه کند و بر او پیروز گردد.( بحارالانوار ج37ص204 )

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مردم بدانیدحضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سرپرستی مهربان از سوی خداوند در زمین و حاکم از سوی او در خلق و امین پروردگار در پنهان و آشکار امور الهی است.(بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم بدانید که همه فرستادگان الهی که قبل از حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریفآمده‌اند بشارت ظهور او را به مردم جهان داده‌اند. (بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: آگاه باشید که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سخنگوی پروردگار و توجّه دهنده مردم به آن چه موجب ایمان و آرامش روحی می‌گردد است.(بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: آگاه باشید که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزیده خدا و انتخاب‌شده او برای اصلاح جهان است او به همه‌چیز آگاه است و تمامی علوم انبیاء را در اختیار دارد.(بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم! بدانید که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام از ظالمین خواهد گرفت و تمامی دژها را فتح کرده و ویران خواهد نمود.(بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم بدانید که آخرین امام از ما اهل‌بیتحضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که درود و رحمت خدا بر او باد، می‌باشد که دین حق را بر جهان حاکم خواهد ساخت.(بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم بدانید حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف یگانه یاور دین الهی است او از دریایی بسیار عمیق علم را بر می‌گیرد( و به همه‌چیز آگاه است ).( بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: جهانیان بدانند حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آخرین حجت الهی در زمین است و او محور حقیقت است و منبع نور و هدایت الهی است که نور تنها نزد اوست.( بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: آگاه باشید که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آن رهبری است که هر کس را به ارزشی که دارد می‌خواند و هر بی‌ارزشی را در جای خودش، نه بیشتر قرار می‌دهد.( بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم بدانید حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با تمام گروهایی که برای خداوند شریک قرار داده و تسلیم امر خداوند نمی‌شوند خواهد جنگید( تا تسلیم حق شوند) و همه خون‌هایی که از دوستان خدا به زمین ریخته شده را بازخواهد ستاند.( بحارالانوار ج37ص204)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند:حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از فرزندان من است او کسی است که خداوند تمام جهان را به وسیله او تحت فرمان خود قرار خواهد داد. (احقاق الحق ج13ص259)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند:بشارت می‌دهم به شما حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف... آن کسی که تمام ساکنین آسمان و زمین از او راضی خواهند بود او ثروت و اموال را به طور صحیح بین همه مردم تقسیم خواهد نمود. (ینابیع المودة ص469)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند:حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مردی است از فرزندان من ... او زمین را سرشار از عدالت می‌نماید چنان چه ( در اثر غیبتش) سرشار از ظلم شده بود، همه اهل آسمان و زمین حتی پرندگان نیز به حکومت او بر زمین راضی خواهند بود.( منتخب الاثر ص 185)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند به وسیله حضرت علی علیه‌السلام این دین را پیروز نمود و آن گاه  که علی علیه‌السلام کشته شود دین فاسد خواهد شد و جز حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کسی دیگر قادر به اصلاح آن نمی‌باشد.(احقاق الحق ج3ص260)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مردی از اهل‌بیتم که مهدی نام دارد طبق وعده حتمی خداوند خروج خواهد نمود اگر او را درک کردی پیرو او باش تا از هدایت یافتگان باشی. ( منتخب الاثر ص146)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مردی از فرزندان امام حسین علیه‌السلام از شرق زمین بر خواهد خواست که اگر کوه‌ها  به استقبال او بیایند آن‌ها را کنار زده و برای خود راه عبور خواهد گشود. (الامام المهدی ص253)

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس که غیبت، مهدی ما را انکار کند، همانند مردم جاهلیت (بی‌دین ) مرده است. (بحارالانوار ج52ص73، ینابیع المودة ج3ص108)

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد