منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها

ای نور خدا شمع هدی دخت پیمبر      ای شمس ضحی،بدر دجی،زهره ی ازهر

چون خلق شدی در ازل از نور خدایی   افلاک ز اشراق تو گردید منوّر

خیره ز رخت چشم ملایک شدی آنسان  که روی نهادند پی سجده ی داور

زان رو که ز نور عظمت خلق نمودت      از جمله رسولان بودت رتبه فزون تر

از صلب نبی باشی و باشند ائمه        از نسل تو  و شوهر تو حیدر و صفدر

ولادت پر نور سرور بانوان بهشت، دخت ختم رسل، مطلع نور ایزدی، مبدأ فیض سرمدی، بضعة ی سیّد بشر، امّ الائمه،  ام أبیها، حضرت صدیقه طاهره، فاطمة الزهرا بر تمامی انوار الهی و بر خلف صالح آن بانوی بزرگ، حضرت بقیة الله الأعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بر رهروان و دوستداران ایشان تبریک و تهنیت باد.

(( إنّا اعطیناک الکوثر. فصلّ لربک و انحر. إنّ شانئک هو الابتر))

ای رسول ، ما تو را با ولادت فاطمة، عطای بسیار بخشیدیم.پس تو هم به شکرانه آن برای خدا نماز و قربانی به پا دار. که محققا دشمن تو مقطوع النسل است.( سوره کوثر)

(( یا احمَد! لَولاک لَما خَلقتُ الأفلاک، وَ لَو لا عَلی لَما خَلَقتُک وَ لو لا فاطمَة "علیها السلام " لَما خَلَقتُکُما ))

ای احمد! اگر تو نبودی هیچ فلکی نمی آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود، هرگز تو و علی را نیز نمی آفریدم.(فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) بهجة قلب المصطفی ج1ص9به نقل از کشف اللآلی لصالح بن عبدالوهاب بن العرندس، مؤسسة النعمان، بیروت،1410هق)

 (( هُم اَهل بَیت النُبوة و مَعدن الرسالة: هُم فاطمَة ُ و أبوها و بَعلُها و بَنوها ))

آنان خاندان پیامبر و سرچشمه ی رسالت اند. آنان عبارتند  از فاطمة، پدر فاطمة، شوهر فاطمة و فرزندان فاطمه. (مفاتیح الجنان، حدیث کساء، ص1020)

(( إنّما فاطمَةُ بَضعَة ُمِنّی وَ مَن آذاها فَقَد آذانی ))

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: فاطمه پاره ای از هستی من است و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است.(کنزالعمال ج12ص111ر34241، مؤسسة الرسالة،چاپ1413)

(( إنّ الله لیغضب لغضب فاطمَةُ و یرضی لرضاها ))

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: خداوند از خشم زهرا، خشم می کند و از خرسندی وی خرسند می شود.(کنز العمال ج12ص11ر34237، مؤسسة الرسالة،چاپ1413، بحارالانوار ج43ص19،ر 2 از مجالس المفید)

(( من أحب فاطمة إبنتی فهو فی الجنة معی و من أبغضها فهو فی النّار ))

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر کس فاطمه را دوست بدارد، همراه من در بهشت است و آن کس که به زهرا کینه ورزد جایش در دوزخ است، چرا که بهشت و جهنم مهریه ی اوست. (بحارالانوار ج27ص116)

 (( إن أوّل من یدخلُ الجنةَ أنا و أنت و فاطمةُ و الحسن و الحسین ))

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به علی(علیه السلام) فرمودند:من و تو و فاطمه و حسن و حسین نخستین کسانی هستیم که وارد بهشت می شویم.( فاطمة الزهرا بهجة قلب المصطفی،ج1ص41،مؤسسه النعمان، بیروت 1410 هق، مسند فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) للسیوطی ص45، کنز العمال ج12 ص110 ر 34234 مؤسسه الرسالة،چاپ113)

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: شبی که مرا به آسمان بردند، درِ بهشت را دیدم که بر آن نوشته بود:))  لا اله الّا الله، محمّد رسول الله، علی حبیب الله، و الحسن و الحسین صفوةُ الله، فاطمة خیَرةُ الله، علی باغضیهم لعنةُ الله)) (بحارالانوار ج 43ص303 ر 65 از کشف الغمة)

امام باقر(علیه السلام) فرمودند: او زهرا(سلام الله علیها) چنان منزلتی دارد که پیروی اش بر همه مخلوقات خدا از جن و انس و پرندگان و وحوش گرفته تا پیامبران و ملائکه مقرب واجب و ضروری بوده است.(عوالم190/11)

چرا حضرت صدیقه طاهره را زهرا نامیدند؟

امام باقر(علیه السلام) فرمودند: به جهت آن که خداوند عزّوجل خلق کرد آن حضرت را از نور عظمت خود، پس چون روشنی داد، روشن شد آسمان و زمین به نور آن حضرت و خیره شد چشمهای ملائکه آسمان و به رو افتادند ملائکه به جهت سجده خدا و گفتند  : ای خدای ما ، ای بزرگ ، این چه نوری است ؟

پس خداوند وحی فرستاد به سوی ایشان که این نوری است از نور من. برقرار داشتم او را در آسمان خودم خلق کردم او را از عظمت خودم و بزرگی خودم بیرون آوردم، او را از صلب پیغمبری از پیغمبران خودم برتری و فضیلت می دهم، آن نوزاد را که مراد – صدیقه طاهره – باشد بر جمیع انبیاء و بیرون می آورم از این نور ائمه را که ایستادگی می کنند به فرمان من و هدایت می کنند به سوی حق من و می گردانم ایشان را خلیفه های خودم در زمین بعد از انقضاء وحی خودم.(علل الشرایع :ص 179 باب 143ح1 ،بحارالانوار ج43ص12ح5، کشف الغمه ج2ص464)

 ))لو لا أنّ امیرالمؤمنین تزوّجها لما کان لما کُفو إلی یوم القیامة علی وجه الأرض آدم فلم دونهِ.))

امام صادق(ع) فرمودند: اگر نبود اینکه حضرت امیرالمؤمنین تزویج حضرت صدیقه طاهره را نمی بود برای حضرت صدیقه همدوشی و همتایی تا روز قیامت بر روی زمین از آدم تا انقراض عالم. (بحارالانوار ج43 ص10ح1،علل الشرایع ص178باب142ح3،امالی شیخ صدوق ص43ح15/46)

 (( نحن حجة الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا ))

 امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمودند: ما حجت خدا بر خلق هستیم و فاطمه(سلام الله علیها) حجت خدا بر پیشوایان و حجت های معصوم اوست.(تفسیر أطیب البیان مان225/13)

(( فی إبنة رسول الله لی اُسوة حسنة ))

حجة بن الحسن العسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: دختر پیامبر الگوی شایسته ی من است.(بحارالانوار ج53ص180،ر 9 از احتجاج)


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد