منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

مردم عصرظهور

 مردم عصر ظهور

امام باقر علیه السلام فرمودند: هنگامی که مهدی  عجل الله تعالی فرجه شریف قیام کنند دست شریفش را بر سر بندگان گذارد و خرد های آنان را گرد آورد و رشد های آنان را کامل گرداند و خداوند بر وسعت بینایی و شنوایی آنها می افزاید و در میان مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف و آنها مانع و سدی نمی ماند. هر وقت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف با آنها سخن بگویند آنها هر کجا باشند می شنوند و آنها هر کجا که هستند نگاه می کنند و او را در اقامتگاه خود می بینند.(روزگار رهایی ج2 حدیث840، بحار الانوار ج52 ص 328،غیبت نعمانی ص4، منتخب الاثر ص 483، الزام الناصب ص139،بشارة الاسلام ص254)

امام باقر علیه السلام فرمودند: گویی با چشم خود می بینم که این آیین مقدس هر روز کنار گذاشته می شود و به دنبال خونخواهی می گردد، آنگاه کسی آنرا باز نمی گرداند به جز مردی از خاندان ما، او هر سال دوبار به شما بخشش می کند و هر ماه دوبار به شما ماهیانه می دهد، در زمان او آنقدر به شما دانش و فرهنگ داده می شود که زن خانه دار در خانه خود با کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله داوری می کند. (روزگار رهایی، ج 2 ح 839،غیبت نعمانی ص125، بحارالانوارج52ص352 و 390، بشارة الاسلام ص229،242،249، الزام الناصب ص230).

امام باقر علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سالی دوبار عطایایی به مردم می دهد آن حضرت ماهی دوبار حقوق می دهد و بین مردم یکسان رفتار کرده به گونه ای که فرد نیازمند به زکات در جامعه یافت نمی شود. دارندگان زکات سهم فقیران را نزد آنان می آورند ولی آنان نمی پذیرند به ناچار اموال را در کیسه ای می گذارند و در محله های شیعه می چر خانند ولی آنان می گویند ما را به درهم شما نیازی نیست. ( غیبت نعمانی ص 238، حلیه الابرار ج 2 ص 642 و بحار ج 52 ص 390 و بحار ج 52 ص 352 و ابن ابی شیبه مصنف ج 3 ص 111 و احمد سند ج 4 ص 306 و بخاری صحیح ج 2 ص 135 و مسلم صحیح ج 2 ص 70).

مفضل پرسید: که اگر یکی از شیعیان شما بمیرد و قرضی از برادران مومن در ذمه او باشد چگونه خواهد بود؟

امام صادق علیه السلام فرمودند: اول مرتبه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ندا فرمایند در تمام عالم که هر که قرضی بر یکی از شیعیان ما داشته باشد بیاید و بگوید پس همه را ادا فرماید حتی یک دانه خردل.( رجعت ص 100).

امام صادق علیه السلام فرمودند: چون قیام کننده عجل الله تعالی فرجه شریف قیام می کند امر تازه و احکام تازه می آورد چنانچه رسول خدا صل الله علیه و آله در اول اسلام خلایق را به امر جدید دعوت نمود.(ارشاد شیخ مفید ص364 انتشارات تهذیب سال 90)

امام صادق علیه السلام فرمودند: در زمان قیام کننده شخص مؤمن در حالی که در مشرق به سر می برد برادر خود را که در مغرب ایستاده و نیز آن که در مغرب است برادر خود را در مشرق خواهد دید.(بحارالانوار ج52ص391 و عصر ظهور علی کورانی ص367)

امام صادق علیه السلام فرمودند: روابط نامشروع، مشروبات الکلی و ربا خواری از بین می رود و مردم به  عبادت و اطاعت روی می آورند. امانتها را به خوبی رعایت می کنند، اشرار مردم نابود می شوند و افراد صالح باقی می مانند.(منتخب الاثر ص 474 و روزگار رهایی ج 2 ص 600 ح 787) .

امام صادق علیه السلام فرمودند: اولین کاری که مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می دهد اینکه در همه جای عالم ندا می کند توجه کنید هر کس بر عهده یکی از شیعیان ما قرضی داشته باشد آن را بگوید تا آنکه دانه سیر و خردل را هم به صاحبان آنان برساند چه رسد به طلاها و نقره ها و املاک زیاد که همه را ادعا می کند. (تفسیر سوره طلاق آیه 2- مکیال المکارم ج 1 ص 177)

امام صادق علیه السلام فرمودند: چون مهدی ظهور کند خیمه هایی برپا می کند و قرآن را به شکل اول که نازل شده به مردم می آموزد و آن روز یاد گرفتن قرآن از امروز سخت تر است زیرا آن قرآن با قرآن امروز مخالف است از نظر جمع  و تالیف.(الارشاد ص 775 سال 1390 ، انتشارات تهذیب).

امام صادق علیه السلام فرمودند: چون مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند کتاب خدای تبارک و تعالی را آنچنان که هست، تلاوت می کند و قرآنی را که امیر مؤمنان علیه السلام نوشته بیرون می آورد.(روزگار رهایی ج 2 ح 830،اصول کافی ج2ص633 )

امام صادق علیه السلام فرمودند: در دولت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف_ روابط نا مشروع، مشروبات الکلی و ربا خواری از بین می رود مردم به عبادت و اطاعت روی می آوردند امانت ها را به خوبی رعایت می کنند، اشرار مردم نابود می شوند و افراد صالح باقی می مانند.(روزگار رهایی ج2ص600،ح787، منتخب الاثر ص474،الزام الناصب ص228،  الملاحم و الفتن ص54)

ایمان زمان ظهور

 و یقولون متی هذا الفتح ان کنتم صادقین: کافران گویند این فتح و گشایش کی خواهد بود اگر راست می گویید؟ (سجده 28)

امام صادق علیه السلام فرمودند: روز فتح روزی است که دنیا به دست قیام کننده فتح می شود. در آن روز اگر کسی قبلا ایمان نیاورده و انتظار ظهورش را نکشیده، ایمان آوردنش برای او سودی ندارد. چون ایمان سودمند ایمانی است که سابقه داشته و همراه با انتظار ظهور باشد. (منتخب الاثر ص 470).

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد