منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

ولادت امام زمان علیه السلام

خجسته میلاد سراسر نور و شکوه حضرت عشق، قلب عالم امکان، صاحب کون و مکان، صدر نشین عالم، امید عاشقان، لنگر زمین  وآسمان، عصارۀ دین، سلطان خوبان، بقیة الله و بقیة العترة النبوی، صاحب الصولة الحیدری و العصمة الفاطمی، صاحب العصر والزمان، حجة بن الحسن العسگری روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فدا را محضر مطهر حضرات معصومین، شیعیان، محبین و دلدادگان حضرت تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان تعجیل در فرج ایشان را تمنا داریم.

یا رب المهدی بحق المهدی اِشف صدر المهدی بظهورالحجة

 تو که در وجود آمدی ورودت را زمین و زمان جشن گرفتند و نرگسها اولین رکوع حیات را بر آستان تو کرده اند. سرخ ترین لاله ها و آلاله ها بی انتها ترین دشتها نام تو را هر پگاه فریاد می کنند.

و تو با آمدنت پرو بال عشق خواهی بود در رگهای تفتیده ی بیابان دلها که عروج را زمزمه می کند. امید عاشقان ، طاووس بهشتیان ، آورنده ی عدل خدا، صفای ضمیر ، قائمه ی گیتی ، خرد هستی، سلطان خوبان، فراخی آسمانها، نجابت زمین، عصاره ی صبر، منتهای امیدها، خلاصه ی انبیاء و اولیاء ، مظهر  رحمت،خورشید پشت ابر و غائب همیشه حاضر!

 

یا رب المهدی بحق المهدی اِشف صدر المهدی بظهورالحجة

 

بین زمین و آسمان گوید منادی دم به دم در ملک هستی مهدی آل محمّد زد قدم

 

آوای نمینه ی باران می آید. بارش باران رحمت الهی از عرش اعلی بر فرش زمین!

اما نه، این آوا، صدای طیران ملائک است که برای فرود از هم سبقت می گیرند.فوج فوج نزول ملائک است از عرش خدا.لیلة القدری در راهست. باز نزول قرآن بر سینه ی دین خدا. گویا ملائک پاره های قرآن، پیچیده در نور با خود به  همراه دارند و بر دامان نرجس بال می گسترند. دل مادر مملو از شوق دیدارست؛ پرده از چهره بگشای ای نور دیدگان ترم. جمال حسن بگشای که جهان بی تاب گشت. ای شمع مشعشع فاطمه؛ مهدی جان

ای بهترین مخلوق احدیت در نسب و ای خورشید هدایت در حسب. خردمندان از درک رتبه ات در بهت و عقل در توصیف جلالت در جهل مرکب اند.

از یمن وجودت کوهها استوار و از برق نگاه افسونگرت ماه و خورشید تابناک گشته، از فضل تو دلها و زمین های مرده حیات گرفته اند و از فیض دست تو جنبندگان روزی خورند. آری خداوند آیات محکمات خود را بر زمین جاری کرده.

 

میلاد مهدی موعود بر همگان مبارک

 

صبحدم پیک مسیحا دم جانان آمد                                گفت برخیز که ارام دل و جان آمد

سحر از پرده نشینان حریم خلوت                                  نغمه برخواست که شاهنشه خوبان آمد

عاشقان را رسد این طرفه بشارت زسروش                     که سحرگاه شب نیمه ی شعبان آمد

می کند مرغ سحر زمزمه بر شاخه ی گل                       که ز نرگس ثمری پاک به دنیا آمد

وارث تاج نبی اوست که با دعوت حق                            بهر افراشتن پرچم قران آمد

شهسواری ست که با صولت و بازوی علی                     از پی کشتن کفّار به میدان آمد

مظهر صلح حسن اوست که با حلم حسن                      پی آرامش دل های پریشان آمد

آن که اندر رگ او خون حسین بن علی ست                   پی خونخواهی سالار شهیدان آمد

در ره زهد و عبادت چو علی بن حسین                          سوی حق قافله را سلسله جنبان آمد

علم باقر همه در اوست که با مشعل علم                      رهبر جامعه ی بی سروسامان آمد

تا ز ناپاک کند مذهب صادق را پاک                                مظهر راستی و پاکی و ایمان آمد

همچو کاظم که بود قبله ی حاجات و مراد                       دردمندان جهان را پی درمان آمد

چون رضا تا که کند از رنگ علوم                                    وارث افسر سلطان خراسان آمد

اوست سرچشمه ی تقوا و فضیلت چو جواد                    منبع فیض و جوانمردی و احسان آمد

هادی وادی حق کز پی ارشاد بشر                                با چراغ خرد و دانش و عرفان آمد

یادگار حسن عسگری پاک سرشت                               که جهان را کند از عدل گلستان، آمد

مهدی آل محمّد شه اقلیم وجود                                    که به فرماندهی عالم امکان آمد

طبع خاموش رسا باز چو مرغان چمن                            پی تبریک چنین شاد و غزل خوان آمد

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که دوست دارد خدا را ملاقات کند درحالی که ایمانش کامل و اسلامش نیکو است، باید ولایت حجّت صاحب الزّمان علیه السلام را قبول داشته باشد.(اربعین حدیث ص4)

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: دوست دارم نمیرم تا زمان مهدی علیه السلام را درک کنم.(معجم ج4ص326)

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: دنیا تمام نمی شود تا این که والی شود بر امّت من مردی از اهل بیت من که او را مهدی علیه السلام گویند.(غیبت شیخ طوسی ص180)

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: مهدی از اولاد من است، نامش نام من و کنیه اش کنیه من است. شبیه ترین مردمان است از حیث صورت و سیرت به من.(کمال الدین ج 1ص 287)

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که فرزندم مهدی علیه السلام را در زمان غیبتش انکار کند، مرگ او مرگ جاهلیت (کفر) است.(بحارالانوار ج73 ص51)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: خوشا به حال کسی که مهدی اهل بیتِ مرا درک کند و پیش از قیامش به او اقتدا نماید. دوست او را دوست بدارد و از دشمن وی بیزاری جوید و ولایت امامانِ هدایتگر پیش از او را نیز بپذیرد. اینان دوستان من و مورد علاقه و محبت من و گرامی­ترین امّت من در نزد من هستند.(بحار­الانوار ج 52ص 129)

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: برترین جهاد امت من، انتظار فرج است.(بحارالأنوار ج74 ص143)

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: خوشا به حال منتظرانی که به حضور مهدی علیه السلام برسند. آنان که پیش از قیام او نیز پیرو اویند، با دوست او عاشقانه دوست و موافق اند و با دشمنان او خصمانه دشمن و مخالف هستند.(بحارالأنوار ج52 ص130)

امیر مومنان علی علیه السلام فرمودند: آغوش پناه مهدی علیه السلام بیش از هر پناهگاهی به روی پناه جویان باز است و دانشش بیش از دانش همه شماست و دلسوزی اش از همه شما فراگیر تر است.(اثبات الهداة ج7ص75)

 

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی در دانش و حلم از همه مردم داناتر وبردبارتر است.(مهدی موعود ج1ص293)

 

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: ای کمیل! هیچ علمی نیست مگر اینکه من افتتاح می کنم، وهیچ چیزی نیست مگر اینکه مهدی علیه السلام آنرا به پایان می رساند و خاتمه می دهد.

 

امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف مردی است گشاده جبین، بلند و نازک بینی، عریض شکم و عریض ران، در ران راستش خالی است، بیخ دندانهایش گشاده و زمین را از عدل و داد پر می کند.(غیبت نعمانی، ص 214)

 

امیر مؤمنان علی علیه السلام فرمودند: منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نشوید به راستی که بهترین اعمال در پیشگاه خداوند متعال انتظار فرج است.(بحارالأنوار ج52 ص123)

امیر مؤمنان علی علیه السلام فرمودند: منتظر فرج (از جانب خدا) باشید و از رحمت و دستگیری خداوند ناامید نباشید همانا دوست داشتنی ترین کارها در پیشگاه خداوند تبارک، انتظار فرج است تا وقتی که مؤمن این حالت خود را حفظ کند.(بحارالأنوار ج52 ص123)

امام حسین علیه السلام فرمودند: نهمین فرزند من قیام کننده به حق است. خداوند به وسیله او زمین مرده را زنده گرداند، دین را به دست او آشکار نماید و حق را احقاق کند.(احتجاج طبرسی ج2 ص317)

امام سجاد علیه السلام فرمودند: انتظار فرج از بزرگترین گشایش هاست.(بحارالأنوار ج52 ص122)

امام باقر علیه السلام فرمودند: علم به کتاب خدا و  سنت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در قلب مهدیِ ما می روید، چنان که روی زمین حاصلخیز گیاهان به شکل زیبایی می رویند. پس هر کس از شما زنده ماند و مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف را درک کند هرگاه او را دید بگوید: السّلام علیکم.(بحارالانوار ج52 ص218)

 

امام باقر علیه السلام  فرمودند: پدر و مادرم فدای کسی که نامش نام من، کنیه اش کنیه من، او امام هفتمین است بعد از من. او زمین را پر از عدل گرداند، چنانچه پر از جور گردیده.(الغیبة شیخ مفید)

 

امام صادق علیه السلام فرمودند: دنیا در نزد مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف همانند کف دستش می باشد کدام یک از شما اگر در کف دستش مویی باشد آن را نمی بیند.(کمال الدین ص674)

 

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس به همه امامان اعتراف کند ولی مهدی(علیه السلام) را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اعتراف کند ولی حضرت محمد صلی الله علیه و آله را انکار کند.(بحارالانوار ج51 ص143)

                                                                                                                                

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس از شما درحال انتظار ظهور حاکمیت دین خدا درگذرد، مانند کسی است که در خدمت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف و در خیمه ی او باشد. پس حضرت چند لحظه ای درنگ کرده و، آن گاه فرمودند: نه بلکه مانند کسی است که در رکاب مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف بجنگد. سپس فرمود: نه به خدا سوگند مانند کسی است که در رکاب پیامبر صلی الله علیه و آله شهید شده باشد.(بحارالأنوار ج52 ص126)

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس از شما بر این امر (امر فرج) و در حال انتظار آن بمیرد، همچون کسی است که در خیمه ی حضرت بوده باشد.(کمال الدین ج1 باب55)

امام صادق علیه السلام فرمودند: بدانید کسی که منتظر ظهور حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف باشد، پاداش کسی را دارد که شب ها برای انجام عبادت بیدار و روزها، روزه دار باشد.(اصول کافی ج2 ص222)

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس منتظر امر ما باشد و بر ترس و آزاری که از دشمنان می بیند صبر کند، فردای قیامت با ما خواهد بود.(اصول کافی ج1 ص372)

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس که ایمان داشته باشد و گفتار ما را تصدیق کند و منتظر امر فرج ما باشد، مانند کسی است که در زیر پرچم حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف شهید شده باشد، بلکه ثواب کسی را دارد که در رکاب حضرت رسول صلی الله علیه وآله شهید شده باشد.(مکیال المکارم ج2 ص147)

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف باشد، باید سه ویژگی داشته باشد یکی منتظر بودن، دومی با ورع بودن (تقوا داشتن) و سومی اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن.(بحارالانوار ج52ص140)

 

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: وقی مهدی ما قیام کند سراسر زمین به نور پروردگارش روشن می گردد و مردم از نور خورشید و ماه بی نیاز می شوند و تاریکی به طور کلی از بین می رود.(تفسیر صافی ص469)

 

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف برطرف کننده رنج ها و اندوه ها از شیعیان است، بعد از اندوهی سخت و بلایی طولانی و ستمی جانکاه.(روزگار رهایی ص381)

 

امام رضا علیه السلام فرمودند: امام آب گوارای زمان تشنگی و رهبر به سوی هدایت و نجات بخش هلاکت است. امام، ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره ای است راهنما در شدت تاریکی ها، رهگذر شهرها، کویرها و گرداب هاست.(اصول کافی ج1ص286)

امام رضا علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف داناترین، بردبارترین، حکیم ترین، بخشنده ترین و عابدترین مردمان است. دیدگانش به خواب می رود ولی دلش همیشه بیدار است، فرشتگان با او سخن می گویند و دعایش مستجاب است.(الزام الناصب ص9)

 

امام رضا علیه السلام فرمودند: صبر و انتظار فرج چقدر خوب است؟! آیا نشنیدید که خداوند در قرآن می فرماید: شما در انتظار باشید من هم در انتظار خواهم بود! پس بردبار باشید، زیرا فرج بعد از نومیدی خواهد رسید.(کمال الدین ج2 ص158)

 

امام رضا علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف برای مؤمنان رحمت و برای کفار، عذاب خواهد بود.(بحارالانوار ج36ص337)

 

امام جواد علیه السلام فرمودند: برترین عمل شیعیان ما، انتظار فرج است. هر کس این امر را بداند و آن را بشناسد، خداوند با همین انتظار برای آن ها فرج عطا می فرماید.(بحارالأنوار ج52 ص110، غیبت نعمانی ص180)

امام جوادعلیه السلام فرمودند: قیام کننده ی ما همان مهدیِ منتظَر است که باید در غیبتش انتظار او را کشید و در موقع ظهور، از او فرمان برد او سومین فرزند ماست.(اعلام الوری ص408)

 

امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند: پسرم مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف حجت خداست بعد از من، هر که بمیرد و او را نشناسد مانند مرده اهل جاهلیت است.(کمال الدین ج2ص409)

 

امام زمان علیه السلام فرمودند: من پایان دهنده و نگین جانشینان پیامبرانم و خداوند به وسیله ی من گرفتاری را از خویشان و شیعیانم برطرف می کند.(بحارالانوار ج52 ص30)

 

امام زمان علیه السلام فرمودند: به وسیله من خداوند بلا و مصیبت را از اهل بیت و شیعیان من دور می گرداند.(بحارالانوار ج2 ص30)

امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف فرمودند: من برای اهل زمین امان هستم، همان گونه که ستارگان برای اهل آسمان امان هستند.(بحارالانوار ج52 ص92)

امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف فرمودند: ما از رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم اگرجز این بود از هرسو گرفتاری بر شما فرود می آمد و دشمنان شما را از بین می بردند.(بحارالانوار ج53ص175)

 

امام زمان علیه السلام فرمودند: من حجّت و امان روی زمینم و اگر نباشم، زمین و اهل آن، باقی نمی مانند.(بحارالانوار ج52 ص92)

 

امام زمان علیه السلام فرمودند: من باقی مانده خدا بر روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم. من پایان بخش سلسله جانشینان پیامبرم و به خاطر من است که خداوند بلاها را از خاندان و شیعیان من دور می دارد.(کلمات قصار امام زمان ص542)

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد