منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* ولادت امام حسن عسگری علیه السلام

* شهادت امام حسن عسگری علیه السلام

* شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها

* معرفی حضرت صاحب الزمان از کلام نورانی جد بی همتایشان

* ولادت پیامبر صلی الله و امام صادق علیه السلام

* شروع امامت امام زمان علیه السّلام

* ازدواج فرخنده پیغمبر اکرم و خدیجه کبری

نزول باران در اولین روز

نزول باران در اولین روز

دوران پس از ظهور حضرت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف بدون شک والاترین، شکوفا ترین، ارجمندترین نسل تاریخ انسانیت است، دورانی که وعده های خداوند در خلاف مومنان وامامت مستضعفان و وراثت صالحان عملی می گردد، و جهان با قدرت الهی آخرین پرچمدار عدالت و توحید صحنه ی شکوهمند ترین جلوه ها ی عبادت پروردگار می شود. در احادیث مختلف گوشه هایی از عظمت آن دوران به تصویر کشیده شده است.

پیغمبر اکرم فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از عترت من و از اهل بیت من است، در آخرالزمان خروج کند، پس آسمان باران خود را بفرستد و زمین بذر خود را بیرون آورد. (غیبت طوسی ص180)

امام صادق  علیه السلام فرمودند: زمانی که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کنند هیچ سرزمینی نمی ماند مگر این که ندای شهادتین در آن طنین اندازد. (بحارالانوار ج 52 ص340)

امام کاظم علیه السلام در تفسیر آیه یحی الارض بعد موتها با اشاره به قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: مراد این نیست که خداوند زمین را با باران زنده می کند. بلکه خداوند مردانی را برمی انگیزد که زمین را با احیای عدالت و اقامه ی حدود الهی زنده می سازد. (مکیال المکارم ج1 ص81)

تعبیر زنده شدن زمین اشاره به آن است که عدالت مهدوی عدالت یست  فراگیر و همه جاست نه در بخشی از محیط ها و برای بعضی از افراد.

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: خداوند به وسیله حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  بین دل های مخالف الفت و دوستی ایجاد می کند. ( مکیال المکارم ج 1 ص 52)

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: آسمان بارانش را نازل کند و زمین گیاهانش را برویاند و کینه و دشمنی و ستیزه جویی ازز دل های بندگان بیرون برود. ( مکیال المکارم ج1 ص101)

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرگاه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند حکم به  عدل کند و درایام او مرتفع گردد و راه ها امن شود زمین برکات خود را ظاهر کند و حق به اهلش برمی گردد. (بحار ج 52 ص338)

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: پس زمین بشاشیت خود را به سبب عدل فراگیر کند و آسمان باران خود را ببارد و  درخت میوه خود را افزون دهد و زمین گیاه خود را براورد و برای اهل زمین خود را زینت کند، وحوش ایمن باشند تا این که در همه اطراف زمین مانند چارپایان چرا کنند. زمین گنج های خود را ظاهر کند. پس قیام کننده  عجل الله تعالی فرجه الشریف به مردم بگوید: بخورید گوارا باشد شما  را به سبب آن چه در ایام گذشته کردید  از عمل ها، پس مسلمانان اهل دین حقند. ( بحارالانوار ج53 ص85)

امام باقر علیه السلام فرمودند: تا این که پیرزن و ضعیف از مشرق حرکت کند و اراده مغرب کند نه کسی او را نهی کند و نه کسی او را تهییج کند و زمین بذر خود را بیرون دهد آسمان باران خود را فرو ریزد و مردم خراج خود را بر دوش خود به سوی مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حمل کنند، و خداوند بر شیعه ی ما توسعه دهد که اگر نه این بود که ایشان را سعادت شامل شده هر آینه از وسعت و فراوانی رفاهیت طغیان می کردند.( تفسیر عیاشی ج2 ص65)

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه قیام کننده قیام کنند زمین به نور پروردگارش نور افشان شود و مردم مستغنی از نور خورشید شوند و مرد ایام ملک آن حضرت عمر دراز کند آن قدر که از او هزار پسر آید که دختر در میانشان نباشد. (مهدی منتظر ص430)

پس همه خیرات و برکات ارضی و سماوی و انسی و حیوانی به برکت آن حضرت در زمان ظهور و عهد آن حضرت ظاهر و دائر می شود که از جمله ی آن :

زمین از لوث کفر و شرک و ظلال و بدعت و نفاق پاک می شود.

دین حقیقی و احکام آن در همه جا نشر داده شود. غیر از شیعه خاص نباشد.

انتقام مظلوم گرفته می شود، انتقام حضرت زهرا و امام حسین علیه السلام گرفته می شود

عدالت و امنیت در همه جا گسترده می شود.

علم و دانش و مصارف صحیح آن منتشر می شود.

کینه ها از دل ها بیرون رود و رافت برقرار شود. و همه مردم بر یک آیین می باشند.

آسمان باران های پر منفعت و با برکت ببارد و زمین گنج های خود را ظاهر کند.

عمرها و اولاد بسیار شود.

همه ی این ها به برکت وجود آخرین حجت الهی حضرت بقیه الله مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.

به امید آنروز....

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد