منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

اصلاحات بنایی در ظهور

اصلاحات بنایی زمان ظهور

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: خوشا به حال کسانیکه در هنگام تخریب مسجد کوفه در کنار مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حضور داشته باشند آنها بهترین این امت هستند که در کنار بهترین عترت خواهندبود.(بشارة الاسلام ص 207).

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دیوارهای کعبه را بر می دارد و فقط پایه های آن را نگه می دارد، به خدا سوگند که او آثار ستمکاران را در مکه، مدینه، عراق و دیگر بلاد اسلامی از بین می برد، مسجد کوفه را می کوبد و بر پایه های اولی بنیاد می نهد. (روزگار رهایی ج 2 حدیث 815، ارشاد مفید ص243، بحارالانوار ج53ص11 و بشارة الاسلام ص71).  

امام باقر علیه السلام فرمودند: مهدی وارد کوفه شود و در آنجا سه پرچم سرگردان است تا آن که کوفه تسلیم او شده حضرت به منبر می رود و خطبه می خواند و مردم از شوق گریه می کنند و چون روز جمعه ی دوم می رسد مردم درخواست می کنند که نماز جمعه بخواند حضرن دستور می دهد در نجف مسجدی برای او آماده کنند و در آنجا به نماز جمعه می پردازد و امر می کند در پشت قبر امام حسین علیه السلام نهری حفر کنند و از آنجا به نجف امتداد دهند و بر روی آن نهر پلها قرار دهند و آسیابها به آن آب به گردش درآید، گویا می بینیم پیرزنی زنبیلی از گندم بر سرش نهاده و پیش آسیابان آمده و گندم را رایگان آرد می کند.(ارشاد مفید ص769)

امام باقر علیه السلام فرمودند: چون قیام کننده ظهور کند به کوفه برود و چهار مسجد را ویران کند و تمام مسجدهایی که گل دسته دارند را در مقام دنیا خراب کند و راه اعظم را وسعت دهد و بالکن بالای منازل که فاضلاب آنها به خارج می ریزد و ناودانهایی که در معابر جاری می شود را از بین می برد و مقام بدعتها را از بین می برد و سنت الهی را برقرار کرده و قسطنطنیه و چین و جبال و دیلم را فتح می کندو مدت 70 سال حکومت می کند و آیین خود را اجرا می سازد. (الارشاد شیخ مفید انتشارات تهذیب چاپ سوم پاییز 1390 ص 773).

امام باقر علیه السلام فرمودند: وقتی مهدی علیه السلام قیام می کند به کوفه می آید و چهار مسجد در آنجاخراب می کند و مسجد کنگره دار در زمین باقی نمی ماند مگر ا ینکه کنگره های آنرا خراب می کند و آنها را بی کنگره می گذارد و راههای بزرگ را یعنی شاهراهها را وسیع می گرداند.(بحارالانوار ج 13 ص 597).

امام صادق علیه السلام فرمودند: همان پایه هایی که در عهد حضرت آدم علیه السلام به عنوان نخستین خانه مردم ساخته شده، و سپس دیوارهای آن توسط حضرت ابراهیم علیه السلام و اسماعیل علیه السلام بر همان پایه ها بالا رفت، اما آنچه بعد از آنها ساخته شده به دست پیامبر یا وصی ساخته نشده است آنگاه آنرا آنچنانکه خدا می خواهد بنیاد می نهد. او همچنین قصر عتیق را خراب می کند.(روزگار رهایی ج 2 حدیث 816، بحارالانوار ج53ص11 و بشارة الاسلام ص271 و الزام الناصب ص 216)

امام صادق علیه السلام فرمودند: چون قیام کننده آل محمد صلی الله علیه و آله قیام نمود، مسجدی در پشت کوفه بنا می کند و برای آن هزار در می گذارد و خانه های کوفه به نهر کربلای معلی متصل می شوند. (الارشاد شیخ مفید انتشارات تهذیب چاپ سوم پاییز 1390 ص362)

امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند: چون قیام کننده علیه السلام  قیام نمود، به خراب نمودن مناره ها و قصرها که در مساجد ساخته شده اند امر می فرماید... خراب کردن آنها از این جهت است که احداث آنها بدعت است، نه پیامبر آنها را ساخته و نه امام .(غیبت شیخ طوسی ص 206 ح 175).

 



آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد