منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

بزرگداشت اماکن متبرکه و اوقات مخصوص حضرت
 

بزرگداشت اماکن منسوب به آن حضرت

«و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»

«و هر کس شعائر دین خدا را بزرگ و محترم دارد به درستی که این از صفات دلهای با تقوا است.» حج 32

علامه طباطبائی می فرمایند شعائر الهی یعنی هر علامت و هر چیزی که انسان را به یاد خدا می اندازد و به سوی او دعوت می کند، که اهل بیت علیهم السلام بزرگترین نشانه های خداوند هستند و تعظیم آنها در حقیقت تعظیم خداست. و احترام و تعظیم آنها دلیل بر تقوی است. (مکیال المکارم ج2 ص370)

امام باقر علیه السلام فرمودند: همانا یاد و ذکر ما اهل بیت علیهم السلام یاد و ذکر خداست.(اصول کافی ج2 ص496 ح2)

مکان های ویژه و خاص که یاد آن حضرت را برای ما زنده می نماید، عبارت است از مسجدالحرام، مسجد سهله، مسجد کوفه، مسجد جمکران، سرداب مقدس، مسجد زید، مسجد صعصعه، صحرای عرفات، مشاهد مشرفه معصومین علیهم السلام به ویژه کربلا.

مجالس و محافل یاد خداوند متعال و ذکر فضایل و مصائب اهل بیت به ویژه امام عصر عج و تمامی چیزهایی که به آن حضرت اختصاص و انتساب دارند مانند نامها، القاب، کلمات، توقیعات، لباس های آن حضرت و کتاب هایی که از احوالات آن بزرگوار و آنچه متعلق به اوست در آنها یاد گردیده و مانند آنها از مصادیق احیای امر امام زمان علیه السلاماست.

یاد کردن حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از وظایف مؤمن منتظر است، یاد کردن امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در همه زمان ها و مکان ها در حد مقدور است به ویژه در روزها و ساعات مخصوص آن حضرت مانند روز جمعه، نیمه شعبان، شب های قدر، شب های جمعه، شب سه شنبه، بعد از هر نماز یومیه، شب و روز عاشورا، شب و روز جمعه، روز نوروز، عصر روز دوشنبه و پنج شنبه، هنگام خواب، ثلث آخر شب که آن حضرت مشغول تهجد و شب زنده داری است، طلوع فجر، پس از نماز صبح، اول ظهر، پس از نماز ظهر، هنگام غروب آفتاب، روز عرفه، روزهای عید، ولادت معصومین علیهم السلام، نماز شب، ایام شهادت معصومین علیهم السلام به ویژه با صدقه و صله دادن برای سلامتی ایشان و نماز خواندن و انجام اعمال صالحه به نیابت ایشان و عبادات به ویژه حج.(موعودنامه ص 778)

بهترین صورت یاد حضرت، آن صورتی است که دل و روح مؤمن در تسخیر یاد آن حضرت باشد. یاد و ذکر آن حضرت در هر حال و صورتی ذکر و یاد خداوند متعال است.(اصول کافی ج2 ص496)


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد