منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

نشانه های حضرت

نشانه ها و ویژگی های حضرت ولی عصر

امام حسین علیه السلام فرمودند: مهدی را با سکینه و وقار، شناخت حلال و حرام، نیاز همگان به او و بی نیازی او از همه خواهید شناخت.(منتخب الاثر، ص 309).

در حدیثی طولانی مفضل  است که حضرت صادق علیه السلام می فرمایند: چون عسگر حسنی وارد کوفه شود ، حسنی از عسگر خود جدا شود و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف نیز از عسگر خود جدا شود، پس میان دو لشگر بایستد پس حسنی به آن حضرت بگوید: اگر تو مهدی آل محمدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ،پس کجاست عصای جد تو رسول الله صل الله علیه و آله و انگشتر او و برد او و زره او که او را فاضل می گفتند و عمامه او که سحاب نام داشت و اسبش که مربوع نام داشت و ناقه غضبا او و استر دلدل او و حمار او که یعفور می گفتند و شتر سواری او براق و قرآنی که جمع کرد آن را امیر المومنین علیه السلام بدون تفسیر و تاویل . پس حضرت حاضر نماید جوالی یا مانند آن را که او را سقط گویند و در آن است ان چه او خواسته . مفضل گوید: ای آقای من! همه آنها در سقط است؟ فرمود: بلی! ولله! و ترکه جمیع پیغمبران، حتی عصای آدم و آلت بخاری نوح و ترکه هود و صالح و مجموعه ابراهیم و صاع یوسف و مکیال شعیب و آینه او و عصای موسی و تابوتی که در اوست، بقیه آن چه ماند از آل موسی و آل هارون که ملائکه برمی دارند و زره داوود و عصای رسول خدا صل الله علیه و آله و انگشتر سلیمان و تاج او و رحل عیسی و میراث جمیع پیغمبران و مرسلان در آن سقط است. ( نجم الثاقب ص 126 و 125 )

رسول اکرم صل الله علیه و آله می فرمایند: زبور را از دریاچه طبریه(درشمال فلسطین) بیرون می آورد که یادگاری آل موسی و آل هارون در آن است و فرشتگان آن را حمل می کنند. الواح و عصای حضرت موسی نیز در آن جاست. ( ینابیع الموده ج2ص53 )

رسول اکرم صل الله علیه و آله می فرمایند: مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف تابوت سکینه را از غاری از انطاکیه، و اسفار تورات را از کوهی در شام بیرون می اورد با آنها به جامعه یهود احتجاج می کند و گروه فراوانی از آنها به اسلام می گروند.( منتخب الاثر ص309، المهدی ص228)

امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: در غار ثور ( بنا به روایتی در غار غیران) ریزه های از الواح موسی و شکسته های عصای موسی و خورده های تابوت سکینه هست هیچ ابری از مشرق و مغرب و کوفه (شمال) و قبله (جنوب) عبور نمی کند، جز این که دوست دارد از برکت آن کوه و اشیا متبرکه آن تبرک جوید. شب ها و روز ها می گذرد تا مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف ظهور کرده، آنها را بیرون می آورد. ( الملاهم و الفتن ص 116، ینابیع الموده ج 3 ص 136 و 167 )

امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: پرچم او مخمل مشکی چهار گوش کرک داری است که درازی آن کمی بیشتر از پهنای آن است از روزی که رسول اکرم صل الله علیه و آله وفات کرده، این پرچم باز نشده و باز نخواهد شد تا روزی که مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف ظهور کند، خدایش او را با سه هزار فرشته یاری می کند که بر سر و صورت دشمنانش می زنند. ( عیون الاخبار ج 1 و الزام الناصب ص259)

امام باقر و امام صادق علیه السلام می فرمایند: پرچم سیاه رسول اکرم صل الله علیه و آله را به اهتزاز در می آورد از جلو، راست و چپ مسافت یک ماه از رعب آن را فرا می گیرد. پیراهنی را که رسول اکرم صل الله علیه و آله در احد پوشیده بود به تن می کند، زره بزرگ و فراخ پیغمبر گرامی را می پوشد و عمامه سحاب آن حضرت را به سر می گذارد و ذوالفقار را به دست می گیرد و هشت ماه آن را بدون غلاف در دست نگه می دارد. ( بحار الانوار ج 52 ص391 و غیبت نعمانی ص165 و بشاره الاسلام ص199 )

حذیفة بن یمان در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل می کند که در مورد برخی از فتوحات حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: زیورهای بیت المقدس ، تابوت سکینه، مادره بنی اسرائیل، بقایای الواح، عصای موسی و منبر سلیمان را بیرون می آورد و همچنین یک قفینر (واحد وزن و معادل 90 رطل عراقی ) از منّ که برای بنی اسرائیل فرود آمده بود بیرون می آورد در حالی که از شیر سفیدتر است.(الزام الناصب ج 2 ص 299 و عقد الدرر ص 197) .

امام باقر علیه السلام فرمودند: به تحقیق که وقتی قیام کننده ما به پا خیزد مردم را به امر جدیدی دعوت خواهد کرد همان طور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دعوت فرمود و اسلام غریبانه آغاز شد و به حال غربت باز خواهد گشت، همانطور که آغاز شد. پس خوشا به حال غریبان.( غیبت نعمانی ص 173).

امام صادق علیه السلام فرمودند: اسلام غریبانه شروع شد و بازهم مانند اول کارش خواهد گشت، پس خوشا به حال غریبان. ابوبصیر عرضه داشت: این را برای من توضیح دهید که خداوند کارتان را سامان دهد، فرمود: دعوت کننده از ما دعوت نوینی آغاز می کند همان طور که رسول خدا صلی الله علیه و آله آغاز کرد.(غیبت نعمانی ص 173).

علم امام زمان

امام صادق علیه السلام فرمودند: _در خصوص علوم طبیعی_ ستونی از نور از زمین تا آسمان برای او نصب می گردد و اعمال بندگان خدا را در آن می بیند و در زیر صخره در اهرام مصر علومی بر وی ذخیره گردیده است که دستی قبل از او به آن نمی رسد.(کمال الدین شیخ صدوق ص565، عصر ظهور ص367)

امام صادق علیه السلام فرمودند: به درستی که چون قیام کننده عجل الله تعالی فرجه شریف قیام می نماید خداوند عالم ، به گوش ها و چشم های شیعیان به نوعی قوت عطا می فرماید که آن قوت در میان ایشان و قیام کننده عجل الله تعالی فرجه شریف پیک و قاصد می شود آن حضرت با ایشان سخن می گوید، ایشان می شنوند و ایشان به آن حضرت در حالتی که در جای خویش نشسته نگاه می کنند او را می بینند.(بحارالانوار ج13ص595، منتخب الاثر ص483)

امام صادق علیه السلام فرمودند: علم بیست و هفت حرف است و همه ی آنچه پیغمبران آورده اند دو حرف است و احدی از خلایق تا امروز چیزی غیر از آن دو حرف نداشته پس وقتی که قیام کننده ی ما قیام می کند بیست و پنج حرف را بیرون می آورد و در میان خلایق منتشر می کند.(بحار الانوار ج133ص595)

 

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد