منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

مبعث

به اهل مکه خبر دهید که از ارتفاع کوه، آبشاری جریان یافته است که نقطه ی تلاقیِ خدا با زمین خواهد شد. مردی از عرب برمی‏ خیزد تا ردای سبز رسالت را از دوش خود، بر شهر یخ زده ی بت ها بکشد تا در پناه آیه‏ ها و سوره های نگاهش، روح منتظر بشر را به اشارتی، آسمانی کند. به اهل مکه خبر دهید، مردی از بالا می آید تا قطره قطره، دریا را به جان قلب های سنگی بچشاند و خبر دهد از روزی که خواب از سر دیوارها خواهد پرید و پرندگان ایمان، در تمام زمین، نامه‏رسانِ رسالت او خواهند شد. امشب عشق است کز آسمان فرو می‏ریزد. سرانجام آن شبِ شب ستیز فرا رسید و کوه نور با کلام وحی نور باران شد...

این صدای جبرئیل است؛ آوای بخوان بخوانِ او در غار طنین انداز است، صدای گفت‏گو می بارد از آسمان:

" اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ " بخوان به نام پروردگارت كه آفريد.علق1

برخیز محمد! امروز پایان عمر جاهلیت عرب است؛ مرگ ماجرای دختران زنده ‏به‏ گور و آغاز تساوی سیاه و سپید!

می خواهی بخوانی؛ تمام جانت را بر زبانت جاری می کنی تا هم کلام با صدا، تکرار کنی. صدای گرامی ات می لرزید. جان تو را ندای حق، بی قرار کرده بود؛ تمام سلول هایت از رستگاری لبریز شدند. لب وا می کنی تا برای اولین بار، بخوانی؛ و می خوانی با تمام وجود، به نام پروردگار آفریننده؛ نه تنها غار حرا، که کوه نور هم دور سرت می چرخد. طنین صدایت در کوه می پیچد. کوه، شروع به لرزیدن می کند. زمین به احترام تو برمی خیزد. هوای غار، سنگین شده است؛ نفس کشیدن برای تو سخت شده است؛ سخت تر از تمام تابستان هایی که هوای شرجی حجاز را نفس کشیده ای. حتی غار هم دیگر طاقت برپا ایستادن ندارد. دیوارهای غار، دهان می گشایند و با تمام وجود ـ اگرچه پر از اضطراب ـ با تو می خوانند.... پیراهنت، خیس از عرق هیجان می شود. هیچ واژه ای بر زبانت به آسانی نمی چرخد. مقرب ترین فرشته، سلام خداوند را برای تو آورده است.

تمام سنگ ها، بوی رسالتت را تا اعماق جان، نفس کشیده اند. حرا بوی رستگاری ات را به دهن بادها می ریزد تا بوی رسالتت، به گوش تمام درخت های جهان برسد. کوه، تاب این همه اوج را ندارد. چیزی تا زانو زدن و در هم فرو ریختن فاصله ندارد؛ اما به احترام تو، تا جان دارد خواهد ایستاد.

به هروله می روی؛ چون هاجر که تشنگی اسماعیل را پی زمزم می دود. باید خبر رسالتت را به جهان ابلاغ کنی، ابرها با سایه های مهربانشان پا به پایت راهی شده اند و زمین، زیر پایت می دود تا هر چه زودتر تو را به مقصد برساند. پیراهنت از بوی خداوند لبریز است. کلماتی که فریاد می زنی، وحی منزلی است که جان ها را پرنده می کند. کلماتی که از دهان مطهرت پرواز می کنند، جنس دیگری دارند؛ حتی عاشقانه ترین واژه ها هم نمی توانند این همه عشق را بیان کنند.

این واژه هایی که تو بر زبان می آوری، هیچ کدام بوی خاک نمی دهند. این کلمات، از جنس دورترین آسمان ها هستند، کلماتی که بوی خداوندند، کلماتی که بوی رستگاری می دهند. قسم به همین واژه ها که تو آخرین پیامبر برگزیده ی خداوندی!

تو محمّدی! آخرین فرستادنه ی پروردگار! تو آمده ای تا با معجزه کلمات، پنجره های زمین را به آسمان هایی آن سوتر از این آسمان، پیوند بزنی. وقتی محمد صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم باشی، دیگر فرقی ندارد که سنگ و خاکستر، بر کوچه‏ های عبورت سرریز کنند یا نکنند. تو جاری می شوی، تا باران خود را بر همه بباری؛ گرچه خشم درهای بسته، راه را بر تو ببندد. از آن روز، تو، مراد و مقصود تمام غزل های عاشقانه ی قرآن شدی، سَر و سِّر خدا با تو را در "الــــــــم" و "یــــــس" خواندم.

دهلیزهای سیاه جهل، از امشب در آفتاب عالم تاب محمدی، راهی به سپیده ‏دمان باز خواهد کرد و محمد و علی و خدیجه، در اولین نماز جماعتِ دنیا، سر تعظیم به خدای کعبه فرود خواهند آورد، تا به یگانگی خالق عشق، اقرار کنند.

بارِ امانتی که آسمان، توانِ کشیدن آن را نداشت، بر دوش نازنینِ احمد از صفین به اُحد و از تبوک به جمل و خیبر کشیده خواهد شد.

آري ، امشب عشق است کز آسمان فرو می ریزد.

جهان را آرامشی دربرگرفته و محمد را لرزه بر اندام افتاده است. جذبه های الهی چنان او را غرق در خویش کرده اند که هیچ چیز در این جهان، قادر به ادراکش نیست. از آسمان، فرشتگان دسته دسته به خاک فرود می آیند تا برگزیده شدنش را جشن بگیرند. فرشتگان، فوج فوج، خاک را احاطه کرده اند تا پیغام پیامبری او را به دورترین نقاط هستی برسانند. آغاز آفرینش عشق است و پایان رسالت الهی برای خاک.

او خاتم پیامبران الهی است. او آخرین فرستاده است برای رستگاری؛ پیامبری که با او، جهان به سعادت ابدی خواهد رسید، پیامبری که سینه اش معدن بردباری است و چشمانش، سرچشمه های بینش. او پیامبر عشق است و رسول عاطفه، پیغمبر مهربانی هاست و نبی رحمت... او جهان را چراغ فروزانی است.

محمد صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم عصاره ی آفرینش، خلاصه ی خلقت و قاموس همه ی ارزش هاست.

وارث یکصد و بیست و چهار هزار فضیلت است.

مردی که دروازه های نور را به روی بشر گشود و عطر رویش وجودش، باغستان گران قدر توحید را به سبزه و گُل و میوه آراست.

سلام بر مبعث! فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت.

سلام بر  قافله سالار نبوت، محمود، احمد، حضرت محمد مصطفی صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم.

امیرالمؤمنین علی عَلیهِ السَّلام فرمودند: خداوند متعال پیامبر صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم را به رسالت مبعوث گردانید در زمانی که هیچ یک از انبیا باقی نمانده و به خواب رفتن فرق مختلفه ی مردم در تاریکی نادانی و گمراهی طولانی گشته و فتنه ها در سرتاسر دنیا برپا گردیده، کارها دَرهم بَرهم گشته، آتش جنگ ها افروخته و نور و روشنایی دنیا پنهان شده و نادرستی های آن آشکار گردیده، برگش زرد گشته از ثمره ی آن بهره و سودی نمی بردند. و آبش فرورفته و خشک شده و نشانه های هدایت و درستکاری محو و نابود گشته و پرچم های هلاکت و بدبختی آشکار شده . پس دنیا با منظره ی بدی به اهلش نگریسته و به خواهان خود رو ترش کرده بود ثمره اش فساد و تباهکاری و طعامش گوشت مردار بود. شعارش خوف و ترس و رویه اش شمشیر بود، پس عبرت بگیرید بندگان خدا و به یاد بیاورید عقاید نادرست و کارهای زشت پدران و برادرانتان را که در گرو و گرفتار آن ها هستند و به آن ها بازخواست می شوند و به جان خودم سوگند از زمان شما تا ایشان روزگار درازی طی نشده و میان شما و ایشان سال ها و قرن ها نگذشته و شما امروز از روزی که در اسلاب آن ها بودید دور نیستید. به خدا سوگند رسول اکرم صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم چیزی را به گذشتگان شما نشنوانید مگر آنکه من امروز به شما گوشزد می نمایم و گوش های شما امروز از گوش های آن ها در دیروز پست تر نیست و در آن زمان دیده های آن ها بینا نگشته و دل هایی به آن ها داده نشده مگر این که در این زمان مانند آن دیده ها  و دل ها به شما هم داده اند . سوگند به خدا که شما بعد از ایشان به چیزی بینا و دانا نشدید که آن ها ندانسته باشند و به چیزی برگزیده نگشتید که آن ها از آن محروم و بی بهره مانده باشند. پس جهت این که از خدا و رسول و امام زمان پیروی نمی کنید چیست و بر اثر این پیروی نکردن بلیه ای به شما وارد گشته که مهارش در جولان و تنگ آن سست است پس آن چه که گناهکاران در آن بروز کرده زندگی می نمایند شما را نفریبد. زیرا آن مانند سایه ایست گسترده تا زمان معین و بزودی نابود می شود.(نهج البلاغه- انتشارات فقیه- سال 78- ص 222)

پیامبر مکرم اسلام صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم با ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علی عَلیهِ السَّلام هدف از بعثت را پیاده کردند. در خطابه هایی که در واقعه ی غدیر خم ایراد فرمود و حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب عَلیهِ السَّلام  را به عنوان جانشین بعد از خود منصوب کردند و حیات مجددی در کالبد بعثت دمیده که پس از علی عَلیهِ السَّلام این حرکت به وسیله ی فرزندان معصومش ادامه یافت تا به دست امام زمان حضرت مهدی عَجّل الله تَعالی فَرَجهُ الشّریف رسید؛

و همچنان پیش می رود تا منجی بشریت، امام عصر عَجّل الله تَعالی فَرَجهُ الشّریف ظهور فرمایند و دنیا را از عدل و  داد لبریز سازد و اسلام نبوی و علوی را در کل جهان برقرار سازند؛ لذا در احادیث چنین آمده است:

پیامبراکرم صَلّی الله عَلیهِ وَ آلهِ و سَلّم فرمودند: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نماند، خداوند متعال آن روز را به قدری طولانی خواهد کرد تا مردی از اهل بیت من که نامش همنام من و کنیه اش مانند من است خروج و قیام کند.(سنن ابی داوود ج4ص107، کنزالعمال ج14ص264)

"اللّـــهُم عـــــجِّل لِوَلــــیِّک االفَـــــــــرَج"

یا ربّ محمّد عجِّل فَرَجَ آلَ محمّد

یا ربّ محمّد احفَظ غَیبَت محمّد

یا ربّ محمّد اِنتَقِم لِبنَة محمّد


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد