منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

نبودن بیعت کسی برگردن امام زمان علیه السلام
 

نبودن بیعت کسی بر گردن امام زمان(ع)

«یا أیُّهَا الَّذینَ آمَنُو لا تَسئَلُوا عَن أشیاءَ اِن تُبدَلَکُم تَسُؤکُم وَ اِن تَسئَلُوا عَنها حینَ یُنَزَّلُ القُرانُ تُبدَلَکُم عَفَا اللهُ عَنها وَ اللهُ غَفُورٌ حَلیمٌ»

ای اهل ایمان هرگز از چیزهایی نپرسید که اگر فاش گردد شما را بد می آید و غمناک می شوید و اگر پرسش آن را به هنگام نزول آیات قرآن واگذارید، قرآن برای شما بیان می سازد. خدا از عقاب سئوالات بیجای شما درگذشت که خدا بخشنده و بردبار است. مائده101

امام زمان(عج) فرمودند: هر یک از پدرانم بیعتی از طاغوت زمان خود را بر گردن داشتند، ولی هنگامی که من ظهور کنم هیچ بیعتی از طاغوت های زمان را به گردن ندارم.(احتجاج، توقیع امام زمان (ع))

امام حسن(ع) فرمودند: خداوند متعال ولادت او را مخفی و خودش را در غیبت نگاه داشته است، تا وقتی که ظهور می نماید، بیعت کسی در گردن او نباشد.(الإمام المهدی(ع) ص89)

امام حسن(ع) فرمودند: مگر نمی دانید که خضر کشتی را سوراخ کرد و آن جوان را کشت و دیوار ساخت و تمام این کارها باعث خشم موسی(ع) شد، چرا که حکمت این کارها بر او پوشیده بود، در صورتی که این کارها در نزد خداوند، درست و دارای حکمتی بود. هر کدام از ما هم به خاطر حکمت خداوند، بیعت ظالمی را بر گردن خود داریم، مگر قیام کننده(ع) که بیعت هیچکس را بر گردن ندارد.(بحارالانوار ج51ص132)

امام صادق(ع) فرمودند: آری، این جنبش فراگیر چنان با قدرت و صلابت برای اقدام نهایی شکل می گیرد که نه تعهّدی به ستمگران خواهد بود، و نه نیاز به آنان خواهد داشت و نه حتّی همانند امامان گذشته که با کراهت به صلح یا تعهّدی (به خاطر مصونیّت شیعیان) تن دادند، و یا رسول اکرم(ص) در زمان ضعف به مصالحه تسلیم خواهد شد. کار او چنان است که به یک شب تمامی جوانب امر برایش اصلاح می شود.(کمال الدین ج2ص480)

امام صادق(ع)فرمودند: قیام کننده(عج) قیام می کند در حالی که بیعت هیچ کس بر عهده او نخواهد بود.(کمال الدّین ج2ص480)
 
 

آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد