منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

خروج دجّال
 

 خروج دجّال

رسول اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:آآ خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نگردانید جز این که قوم خود را از خطر وجود دجال ترسانیدند. خداوند او را تا امروز به تأخیر انداخت (که او را ببینید) مطلب بر شما مشتبه نگردد و اگر شما را به خدایی خود دعوت کرد، اعتنا نکنید زیرا خدای شما یک چشمی نیست. او در حالی که سوار بر الاغی ست که فاصله ی میان دو گوشش یک میل راه باشد خروج می کند. بهشت و جهنّم با اوست، و هم کوهی از نان و نهری پر از آب دارد. بیشتر پیروان او یهودی و زنان و اعراب بیابانی هستند. او جز مکّه و حومه ی آن به همه جای زمین قدم می گذارد.(مهدی موعود ص968)

امام صادق علیه السّلام فرمودند: رسول اکرم صلّی الله علیه و آله از دجّال سخن گفته و قریه ای که از آن جا بیرون می آید و بعضی از علائم او را بیان کرده و فرمودند: وی (دجّال) ادّعای خدایی می کند در اولین روزی که خروج می نماید هزار نفر یهودی و زنازادگان و شراب خواران و نوازندگان و بازیگران و اعراب بیابانی و زنان به وی می گرایند!..تا آن که فرمود: دجّال زنا، لواط و سایر منکرات را مباح می کند تا جایی که مردان و زنان و پسران به طور آشکار و عریان در اطراف خیابان ها یکدیگر را در آغوش می گیرند! یاران او در خوردن گوشت خوک و میگساری و ارتکاب هرگونه فسق و فجوری افراط می کنند، و جز مکّه و مدینه و مراقد ائمّه ی اطهار علیهم السّلام، تمام نقاط زمین را می پیماید. وقتی سرکشی او از حدّ گذشت و ظلم او و پیروانش همه جا را گرفت، کسی که عیسی بن مریم پشت سر او نماز می گزارد، او را به قتل می رساند.(بحارالانوار ج13ص969)

روزی حضرت علی علیه السّلام خطبه خواند پس از حمد و ثنای الهی سه بار فرمود: ای مردم! بپرسید از من قبل از آنکه مرا از دست بدهید. صعصعه بن صوحان ایستاد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! دجال کی خروج می کند؟ امام علیه السلام فرمود: وقتی مردم نماز را میراندند و امانت را ضایع کردند و دروغ را حلال شمردند و ربا خوردند و رشوه گرفتند. ساختمان‌های محکم ساختند و دین را به دنیا فروختند و سفیهان را حاکم خود کردند و با زنان مشورت نمودند و قطع رحم کرده و پیروی هوای نفس نمودند و خونریزی را کم اهمیت دانستند و علم ضعیف بود و ظلم فخر بود و فرماندهان فاجر بودند و وزیران ظالم بودند و عارفان خائن بودند و قاریان فاسق بودند؛ شهادت ناحق آشکار شد و فجور ( زنا ) و بهتان و گناه علنی شد قرآن ها و مساجد مزخرف شد و منبرها طویل گردید و اشرار گرامی شدند و صف‌ها ازدحام پیدا کرد و قلب‌ها اختلاف پیدا کرد و عهدها شکسته شد و موعود نزدیک شد و زنان به خاطر حرص دنیا در تجارت شریک مردان شدند و صدای فاسقان بلند گردید و حرفشان مورد اطاعت بود و رذل ترین مردم فرانروای آنها بود و مردم بخاطر شر فاجر از اوپرهیز می‌کردند و دروغگو مورد تصدیق واقع شده و خائن امین مردم گردید و آخرین فرد این دین اولین آن را لعنت نمود و زنان سوار بر زین شدند و زنان به مردان شبیه شدند و مردان به زنان و شاهد شهادت دهد بدون اینکه چیزی دیده باشد و دیگری شهادت به ادای دین دهد بدون آنکه اطلاع داشته باشد و همت مردم برای غیر دین بود و مردم عمل دنیا را به آخرت ترجیح دادند و مردم لباس گوسفند به تن کردند در حالی که قلب هاشان مانند قلب گرگ است.(مستدرک الوسائل ج 12 ص 326)
 
 

آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد