منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

امام مهدی علیه السلام در کلام امیرالمومنین علیه السلام

                                                  احادیث امیرالمومنین علیه السلام          

 

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: ای کمیل! هیچ علمی نیست مگر این که من افتتاح او کردم و قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشریف ختم آن می کند. ( اثبات الهداه ج 3 ص529 حدیث 447 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: پدرم فدای فرزند بهترین کنیزان! ( مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که از فرزندان آن حضرت است ) که آنها را به ذلت و خواری می کشاند و جام از زهر به ایشان می نوشاند و نسبت به آنها جز به شمشیر مرگبار رضا ندهد پس در این هنگام زشتکاران قریش آرزو می کنند که ای کاش بهره ی کافی از دنیا داشتند تا آن را فدیه دهند تا بخشوده شوند ولی دست از ایشان برنخواهد داشت تا خداوند راضی شود. (غیبت نعمانی ص 369 )

امیرالمومنین علیه السلام  به امام حسین علیه السلام نظری افکنده و فرمودند: این فرزندم سرور و آقاست. همان گونه که رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم او را آقا نامیده به زودی خدا مردی را از صلب او خواهد آورد که همنام پیامبر شماست، سیرت و صورت او مانند سیرت و صورت رسول الله صل الله علیه و آله و سلم  است، زمانی قیام خواهد کرد که حق مرده و جور و ستم همه جا را فراگرفته و مردم در غفلت به سر می برند. به خدا قسم اگر خروج نکند گردنش را خواهند زد ، همانا اهل و ساکنین آسمان ها با خروج او مسرور خواهند شد. و زمین را از عدل و داد پر کند. ( غیبت نعمانی ص 349 و الغیبه شیخ طوسی ص 116 )

جمعی در حضور امیرالمومنین علیه السلام بودند وقتی امام حسین علیه السلام وارد شد حضرت به ایشان فرمودند: پدرم به قربان پدر فرزند بهترین کنیزها! به آن حضرت گفته شد یا امیرالمومنین علیه السلام  به چه علت برای امام حسین علیه السلام این تعابیر را به کار می برید؟ فرزند بهترین کنیزها کیست؟ حضرت فرمودند: او گمشده ای است که از نزدیکان و خویشاوندان و وطن خود دور است. نام او ( م – ح – م – د ) فرزند حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین علیه السلام است. پس دست مبارک را بر سر حسین علیه السلام نهاده و فرمودند: همین حسین علیه السلام. ( کمال الدین ج 1 ص 304 – اثبات الهداه ج 6 ص 395)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشریف رای و نظر را از قرآن می گیرد آن گاه که دیگران قرآن را به رای و اندیشه خود باز می گردانند و به آنان شیوه ی عدالت را نشان می دهد و کتاب و سنت را که متروک مانده زنده می کند. (شرح نهج البلاغه ج4 ص 36 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ما غیبتی طولانی خواهد داشت، شیعیان را چنان می بینم که برای پیدا کردن او دشت و دمن را زیر پا گذارده ولی او را پیدا نمی کنند بدانید آنها که در غیبت وی در دین خویش ثابت بمانند و در طول مدت غیبتش منکر وی نشوند روز قیامت با من خواهند بود آنگاه فرمود: چون مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند بیعت هیچ کس بر گردن او نمی باشد از این رو ولادتش پوشیده خواهد ماند و خودش از نظرها پنهان می شود. ( کمال الدین و تمام النعمه ص 303 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: البته خداوند مردی از نسل من بر می انگیزد که خون ما را مطالبه می کند و انتقام ما را بگیرد ( الامام المهدی ص 80 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شرق و غرب را تحت سیطره خود درآورد، گرگ و گوسفند در یک مکان زندگی کنند، کودکان با مارها و عقرب ها بازی کنند و آسیبی به آنها نرسد، شر از جهان رخت بربسته و تنها خیر باقی می ماند. ( منتخب الاثر ص 474 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: در زمان مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پیرو هیچ آیینی نمی ماند جز این که به اسلام بر می گردد. ( بشاره الاسلام ص 279 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: چون حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند هواپرستی را به خدا پرستی بازگرداند پس از آن که خداپرستی را به هواپرستی بازگردانده باشند، افکار و نظریات را طبق قرآن بازگرداند پس از آن که قرآن را طبق افکار و نظریات بازگردانده باشند. ( بحارالانوار ج 51 ص 130 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند:حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وارد بیت المقدس می شود و به امامت او مردم نماز می گذارند. ( الامام المهدی ص 557)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چهره و موهایش زیباست، گیسوانش بر شانه هایش فرو ریخته و درخشندگی چهره اش بر مشکی محاسن شریفش غلبه می کند. ( منتخب الاثر  186)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: آگاه باشید که آن جناب به طوری غایب می شود که شخص نادان خواهد گفت خدا را به آل محمد صل الله علیه و آله و سلم  نیازی نیست. ( اثبات الهداه ج 6 ص 393 و بحار الانوار ج 52 ص 101)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در دانش و حلم از همه مردم داناتر و بردبارتر است. (مهدی موعود ج 1 ص 293 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: در آن هنگام که اسلام غروب می کند و چونان شتری در راه مانده دم خود را به حرکت درآورده و گردن به زمین می چسباند مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پنهان خواهد شد، او باقی مانده حجت های الهی و آخرین جانشین از جانشینان پیامبر است. ( نهج البلاغه خطبه 182)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مردی است گشاده جبین بلند و نازک بینی، عریش شکم و عریش ران، در ران راستش خالی اشت و بیخ دندان هایش گشاده و زمین را از عدل و داد پر می کند. ( غیبت نعمانی ص 214)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: آگاه باشید! هر آیینه من و این دو پسرم کشته خواهیم شد، خدای تعالی در آخرالزمان مبعوث می گرداند مردی را که خونخواهی ما را می کند و از ایشان غایب می شود تا این که اهل ضلالت تمیز یابند و جهال گویند خدا را به آل محمد صل الله علیه و آله و سلم احتیاج نیست. ( غیبت نعمانی ص 140)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: صاحب این امر از اولاد من است، او کسی است که در حق وی گفته می شود که او هلاک گردیده یا به کدام بیابان رفته. ( غیبت نعمانی ص 141 )

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: صاحب الامر کسی است که از اهل و وطن دور و تنهاست. ( کمال الدین ص 303)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: خروج می کند مردی از اولاد من در آخرالزمان که رنگش سفید و به سرخی مایل و شکم و ران های او پهن است، استخوان شانه های وی بزرگ است و در پشتش دو خال هست، رنگ یکی مثل رنگ پوستش است و دیگری شبیه به خال پیامبر است. او را دو نام است یکی مخفی و دیگری ظاهر، آن که مخفی است احمد است و ان که ظاهر است ( م – ح – م – د ). زمانی که بیرق خود را جنبانید مابین مشرق و مغرب را منور می کند، دست خود را بر سر بندگان می گذارد آن وقت دل مومن از آهن سخت تر می باشد و خدا او را قوت چهل مرد عطا می کند و مرده ای نمی ماند مگر این که شادی به دل او داخل می شود در قبرش و ایشان به همدیگر با ظهور قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشریف مژده و بشارت می دهند. ( کمال الدین ص 653)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: به برکت آن امام گروهی از مردم برای دفاع از دین و درهم کوبیدن فتنه ها آماده می شوند چنان که شمشیر و تیر به دست آهنگر تیز می گردد، چشم آنها به واسطه قرآن روشن است تفسیر و معنی قرآن در گوششان گفته می شود و شب و روز از جام حکمت و علوم الهی سیراب می شوند. ( نهج البلاغه خطبه 150 ص 208 )

ابن نباته می گوید: نزد امیرالمومنین آمدم و او را متفکر یافتم، دیدم چوبی به دست گرفته همواره بر زمین می زند. عرض کردم: یا امیرالمومنین! شما را متفکر می بینم و سر چوب را بر زمین می زنید، آیا از راه رغبت است به آن؟ فرمودند: سوگند به خدا مرا در هیچ وقت به زمین دنیا رغبت نشده ولکن در امر مولودی فکر می کنم که یازدهمین است از اولاد من، نامش مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف است، زمین را پر از عدل گرداند چنان که از ظلم و جور پر گردیده باشد. او را حیرتی و غیبت می شود که در آن پاره ای اقوام گمراه و پاره ای در هدایت می باشند. ( کمال الدین ج 1 ص 288 )

عمر از امیرالمومنین از مهدی پرسید: یا بن ابیطالب! از اسم مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به من خبر بده فرمود: نام او را نمی گویم، بدرستی که حبیب و خلیل من عهد کرده که من اسم او را نگویم تا وقتی که خداوند او را بر انگیزاند و نام او از جمله اسراری ست که در پیامبر ودیعه گذاشته است. ( کمال الدین ج 2 ص 483)

عمر از امیرالمومنین از مهدی پرسید: یا بن ابیطالب! از اسم مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به من خبر بده فرمود: نام او را نمی گویم، بدرستی که حبیب و خلیل من عهد کرده که من اسم او را نگویم تا وقتی که خداوند او را بر انگیزاند. عمر گفت: که از صفت او خبر بده. فرمودند: او جوانی است خوش روی و خوش موی، موهایش تا به منگبین می رسد و نور رویش به سیاهی سر و محاسن وی غالب می شود، پدرم فدای پسر بهترین کنیزان. ( غیبت شیخ طوسی ص 470 )

امیرالمومنین علی علیه السلام  به فرزند بزرگوارش حسین علیه السلام  فرمودند: نهمین فرزند تو ای حسین علیه السلام  قیام کننده به حق است. او دین را آشکار می سازد و عدالت را روی زمین می گستراند. آری، سوگند به خدایی که محمد صل الله علیه و آله و سلم را به نبوت و او را بر همه مخلوقاتش برگزید. لکن قیام وی بعد از غیبتی و حیرتی خواهد شد که در آن غیبت در دین و اعتقاد ثابت نمی شوند مگر مخلصین و ارباب یقین که خدا عهد و پیمان ولایت ما را از ایشان اخذ کرده و ایمان را در دل های ایشان نوشته و ایشان را با روح خود موید گردانیده. ( همان ص 81 و اعلام الوری ص 400 و بحارالانوار ج 13 ص 84)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: او والاترین قریش و گرامی ترین بنی هاشم و تنها بازمانده ی ابراهیم خلیل است. ( همان ص 81 و الزام الناصب ص 11)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: بعد از حسین السلام  نه تن از صلب او خلیفه ی خدا در روی زمین هستند و حجت خدا بر بندگان و امین خدا بر وحی او هستند آنها پیشوای مسلمانان، رهبر مومنین و سرور پرهیزکاران می باشند، نهمین آنها قیام کننده  عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ( همان ص 82 و اعلام الوری ص 378)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: صاحب این امر از نسل من است. او اوج قله ی شرف عرب، اقیانوس بی کران کرامت بشر، عزیز اهل خود و برگزیده ی تبار خویش می باشد. اگر رگبار مرگ فرو ریزد نمی هراسد، و اگر مومنان در محاصره افتند ضعیف و زبون نمی شود، از پیکار شجاعان و دلیران عقب نشینی نمی کند، سلحشور همیشه پیروز است. شیر ژیانی است که دشمن را درو کرده، از ریشه و بن بر می کند. شمشیر برنده ایست از شمشیرهای حضرت پروردگار، دست بخشنده خدای است. بلندترین قله ی جهان در برابر بزرگواریش پست نماید، کوه های بلند و بالا در برابر اصالت و کرامتش سست نماید. دژی محکم و پناهگاهی مستحکم است. دانش او از همه افزونتر و مرحمتش گسترده تر است. بارخدایا! بیعت او را پایان بخش اندوه ها قرار بده، و به وسیله ی او شکاف ها و نفاق ها را از میان امت بردار... هرگز وسوسه گمراهان فتنه جوی شما را از راه منحرف نکند، که هر کس در برابر او لب به اعتراض گشاید به بدترین فتنه ها افتاده و هرکس سکوت نماید از یاری حق روی برتافته است. پس اگر توفیق او را یافتی و خدای سبحان خیر تو را فراهم آورد، مصمم و استوار باش و از او رو برمتاب و اگر به حضور او راه یافتی از او مگذر. این جا حضرت با دست به سینه خود زد و فرمود: آه که چه شوقی به دیدار او دارم. ( غیبت نعمانی ص 114 و بحارالانوار ج 51 ص 115)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: جامه ی حکمت به تن کرده و آن را با جمیع آداب و شرایطش، از توجه و شناخت و اتصال با او و گسستن از غیر او، فراگرفته است. پس حکمت نزد آن حضرت گمشده ی اوست که در جستجوی آن کوشاست و آرزوی اوست که به برآورده شدنش دل بسته است. هنگامی که فتنه ها روی آورده اسلام غریب شود او در گوشه ای عزلت گزیند و غربت اختیار نماید. رنج ها را به جان می خرد و از عزلتگاه خود بیرون نیاید. او یکتا بازمانده از حجت های پروردگار و واپسین جانشین از تبار پیامبران است. ( نهج البلاغه ج2 ص 108 و منتخب الاثر ص 150 )

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دیدگانی مشکی، موهایی پرپشت، چهره ای چون ماه تابان، پیشانی باز و درخشان، خالی بر گونه راست و نشانی چون مهر نبوت در میان دو کتف دارد. ( همان ص 123 و بحارالانوار ج 52 ص 51)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: خداوند قومی را می آورد که آنها را دوست می دارد و آنها خدای تبارک و تعالی را دوست می دارند، کسی که بر آنها حکومت می کند که از نژاد آنها نیست و او مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که چهره ای گلگون و موهایی طلایی دارد. بدون رنج و مشقت عدالت را در پهنه ی گیتی بگسترد، در خردسالی از پدر و مادرش گوشه گیری می کند. ( همان ص 123 و منتخب الاثر ص 157)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: آگاه باشید که هر کس او را درک کند او را مشعل فروزانی می یابد که الگوی صالحان است، بندها را می گسلد، به بردگی و بهره کشی انسان از انسان خاتمه می دهد، جمعی را پراکنده ساخته پراکندگانی را جمع می آورد، او در زمان غیبت در میان مردمان و پوشیده از انها زندگی می کند که اثرشناس جای پای او را نمی بیند اگر چه با دیده ی دقت در آن بنگرد. ( نهج البلاغه ج 2 ص 35 و منتخب الاثر ص 270)

امیرالمومنین علی علیه السلام  فرمودند: هنگامی که امام غائب از نسل من، از دیده ها پنهان شود و مردم با غیبت او از حدود شرع بیرون روند و توده ی مردمان خیال کنند که حجت خدا از بین رفته و امامت باطل شده است. سوگند به خدای علی علیه السلام  در چنین روزی حجت خدا در میان آنهاست در کوچه و بازار آنها گام برمی دارد  بر خانه های آنها وارد می شود و در شرق و غرب جهان به سیاحت می پردازد و گفتار مردمان را می شنود و بر اجتماعات آنان وارد شده سلام می فرماید. او مردمان را می بیند ولی تا روز معین و وقت مقرر او را نمی بینند تا جبرئیل میان آسمان زمین بانگ برآورد و ظهور او را اعلام کند. ( غیبت نعمانی ص 72 و بشاره الاسلام ص 37)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: منادی ندا می کند از آسمان که ای گروه مردم بدرستیکه امیر شما فلان است و این مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که پر می کند زمین را از عدل و داد چنان چه پر شده از ظلم و جور.  ( نجم الثاقب ص 78)

از امیرالمومنین علی علیه السلام  در مورد قول رسول خدا " انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی " کیستند ؟ حضرت فرمودند:  منم و حسن و حسین علیه السلام و نه امام از فرزندان حسین علیه السلام که نهم ایشان مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ایشان است جدا نمی شود از کتاب خدای عزوجل و کتاب خدا از ایشان جدا نمی شود تا وارد شود بر رسول خدا در حوض کوثر. (نجم الثاقب ص 186)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم عرض کردم : یا رسول خدا آیا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما آل محمد صل الله علیه و آله و سلم است؟ یا از غیر ما؟ فرمودند: نه بلکه از ماست. خداوند دین را به دست او ختم می کند چنان که به وسیله ما افتتاح فرمود. ( بحارالانوار ج51 ص 84 و مکیال المکارم ج1 ص 97)

چون عمر به خلافت رسید از مولا علی خواست که قرآن خود را بیاورد تا میان خودشان ان را تحریف کنند و به آن حضرت گفت: یا اباالحسن علیه السلام ، خوب بود قرانی که نزد ابوبکر اوردی حالا بیاوری تا برآن اجتماع کنیم. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: هیهات! هیچ راهی به سوی نیست من در آن موقع آن را آوردم تا حجت بر شما تمام شود تا روز قیامت نگویید ما از این قران غافل بودیم یا به من نگوئید که تو آن را نیاوردی. البته قرآنی که نزد من است جز پاکیزگان و اوصیا از فرزندان من هیچ کس به آن دست نمی یابد. عمر گفت: آیا وقت معینی برای آشکار ساختن این قران است؟ فرمودند: آری، هنگامی که قیام کننده ی عجل الله تعالی فرجه الشریف ما از فرزندانم قیام کند آن را ظاهر خواهد کرد و مردم را بر آن وا می دارد پس سنت بر آن جاری می گردد. ( احتجاج ج 1 ص 225 و مکیال المکارم ج 1 ص 104)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: خدای تعالی قومی را خواهد آورد که دوستشان داشته آنان نیز خدا را دوست می دارند. آن کس که در میان آنان غریب است بر آنان حکم خواهد راند. او همان مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که رنگ صورتش گلگون است با موی سرش سرخی ملایمی دارد. او زمین را بی هیچ دشواری پر از عدل خواهد نمود. در کودکی از پدر و مادر خود جدا خواهد شد و در کمال عزت رشد خواهد نمود. هر جا که هست و در شهرهای مسلمانان با کمال امنیت حکم خواهد فرمود و زمان در اختیار وی خواهد شد. سخن او را خواهند شنید و پیران و جوانان اطاعتش خواهند نمود. زمین را از عدل و داد آکنده سازد آن گونه که از ظلم و جور پر شده باشد . در آن هنگام امامت وی کامل گردیده ، خلافتش استقرار خواهد یافت. خدای متعال افرادی را از قبر ها بر خواهد انگیخت که اکنون تنها خانه های خالی ایشان دیده می شود. زمین به مهدیش عجل الله تعالی فرجه الشریف  آباد و با صفا و زیبا خواهد گردید. به سبب او نهر ها جاری و فتنه ها و جنگ ها از بین خواهد رفت و خیر و برکت زیاد خواهد شد. ( امام مهدی از ولادت تا ظهور ص 102)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: ما انوار آسمان ها و زمین هستیم. ما کشتی های نجات می باشیم. دانش نهان در ماست و بازگشت همه ی کار ها به سوی ماست. به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ما سلسله امامان پایان خواهد پذیرفت زیرا که وی پایان بخش ائمه است و اوست نجات دهنده ی امت و آخرین نور و راز پنهان. پس خوشا به حال آن کس که به ریسمان ما چنگ زده و با محبت ما محشور گردد. ( امام مهدی از ولادت تا ظهور ص 102 و 103)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: صاحب پرچم محمدی صل الله علیه و آله و سلم و دولت احمدی صل الله علیه و آله و سلم ظاهر خواهد گردید. آن که قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشریف  به شمشیر است. در گونه ی راستش خالی است. او در گفتار خویش راستگوست. زمین را هموار ساخته، واجبات و مستحبات را زنده خواهد گرداند. ( همان ص 103)

امیرالمومنین علی علیه السلام  به فرزندش امام حسن  فرمودند: ابا محمد علیه السلام ! نزدیک آی و به من نماز گزار و هفت تکبیر بگوی و بدان که گفتن هفت تکبیر پس از من بر احدی روا نخواهد بود. مگر بر مردی که در آخرالزمان خروج کند و نام وی قیام کننده مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  می باشد. که از فرزندان برادرت حسین علیه السلام است او همان کسی است که کجی حق را راست خواهد نمود. ( همان ص 104)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: ... وی آن سپید چهر ه است و پیشانی درخشنده و صاحب نشان و خال. دانایی است تعلیم ندیده، آگاهی دهنده از تمام هستی، قبل از ان که کسی به او بیاموزد. بدانید که مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف  از کسانی که به حق ما معترف نباشند طلب قصاص خواهد نمود. او شاهد حق است و خلیفه ی خدا بر خلقش. نامش مانند نام جدش رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم  است. فرزند حسن بن علی علیه السلام و از فرزندان فاطمه سلام الله علیها و از ذریه فرزندم حسین علیه السلام است. ( همان ص 407 و الزام الناصب ج2 ص 200)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: ... بدانید آن کس از ما (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ) که فتنه های آینده را دریابد، با چراغی روشنگر در آن گام می نهند. و بر همان سیره و روش پیامبر و امامان رفتار می کند تا گره ها را بگشاید، برده ا و ملت های اسیر را آزاد  سازد. جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان  پراکنده را جمع آوری کند. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  سال های طولانی در پنهان از مردم به سر می برد، آن چنان که اثر شناسان اثر قدمش را نمی شناسند ، گرچه دریافتن اثر و نشانه تلاش فراوان کنند. ( نهج البلاغه خطبه 150 ص 195)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  زره دانش بر تن دارد و با تمامی آداب و با توجه و معرفت کامل آن را فراگرفته است. حکت گمشده ای اوست که همواره در جستجوی آن می باشد. و نیاز اوست که در به دست آوردنش می پرسد.  در آن هنگام که اسلام غروب می کند و چونان شتری در راه مانده دم خود را به حرکت درآورده گردن به زمین می چسباند. او پنهان خواهد شد . او باقیمانده ی حجت های الهی و آخرین جانشین از جانشینان پیامبران است. ( نهج البلاغه خطبه 182 ص 249)


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد