منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

امام مهدی علیه السلام در کلام حضرت صاحب الزمان علیه السلام

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: غم و اندوه ما به جهت شماست نه برای خود، و تاسف و تاثر ما صرفا به خاطر شماست نه ما، زیرا خداوند با ماست، دیگر نیازی به غیر او نداریم، حق با ماست هر کس از ما دوری گزیند ما را به وحشت نمی اندازد، ما پرورده پروردگار خود هستیم و دیگران پرورده ما هستند. پدرم با شیوه پدران بزرگوارش گام برداشت و سرانجام سعادتمند از این جهان دیده برتافت . اما دانش او پیش ماست. و وصیت او بر ماست. اخلاق او و جانشینی او، پر کردن خلاء ناشی از درگذشت او با ماست. هرگز کسی در این منصب با ما به نزاع برنمی خیزد مگر این که کافر و ملحد و تبهکار باشد... اگر مشیت خدا نبود که امر او هرگز مغلوب نمی شود و راز او هرگز برملا نمی گردد، حق ما را آشکار می ساخت و دل های شما را روشنی می داد و هر گونه شک و تردید را از دل شما می زدود ولکن آن چه او بخواهد همان خواهد شد و برای هر اجلی کتابی هست.

پس از خدا بترسید و تسلیم ما شوید، او را به ما واگذار کنید و به ما بازگردانید تا آن چنان که به ما دستور است به شما دستور صادر کنیم، آن چه از شما پوشیده شده درصدد کشف آن برنیائید، از راه راست منحرف شوید و به راه چپ نگرائید، اعتدال خود را در محبت ما بر اساس سنت روشن پیامبر صل الله علیه و آله و سلم  قرار دهید که من شما را خیر خواهی نمودم خدای بر من شاهد و گواه است.

اگر علاقه ی ما به ارشاد و اصلاح و محبت به شما نبود از شما روی برتافته به وظیفه ی خود که نبرد با ستمگر سرکش گمراه است می پرداختیم. ستمگری که با خدا به ستیز برخاسته، ادعاهای ناروا نموده، حق امام واجب الاطاعه ی خود را انکار کرده، حق مرا به ستم غصب نموده اند، در صورتی که در من شباهتی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم  و پیروی نیکو از آن الگوی الهی است... ( بحارالانوار ج 53 ص 178 و ینابیع الموده ج3 ص 193)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: خدایا تو بواسطه ی ارواح با عظمت چهارده معصوم آسمان و زمین خود را پر از نشانه های توحید نمودی. ( کلمه الامام المهدی ص 260)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: ما ساخته شده های پروردگارمان هستیم و مخلوقات دیگر پس از ما تحت تربیت ما می باشند. ( کلمه الامام المهدی ص 235)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: در معرفت ما به اشتباه نیفتید و ما را به جای خدا قرار ندهید ما بنده خدا و دلهایمان محل خواست خداست هرگاه او بخواهد ما هم همان را می خواهیم. ( کلمه الامام المهدی ص 192)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: ما در مراعات حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را فراموش نمی کنیم و اگر غیر از این بود گرفتاری ها بر شما فرود می آمد و دشمنانتان شما را درهم می شکستند. ( احتجاج ج 2 ص 598)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: در حوادث و پدیده هایی که رخ می دهد پس به راویان حدیث ما مراجعه کنید به درستی که آنان حجت من بر شمایند و من حجت الله هستم. ( احتجاج ج2 ص 283)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند:  ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمی کنیم، شما را از خاطر نمی بریم اگر جز این بود بلاها از هر طرف به شما هجوم می آورد و دشمنان شما را پایمال می نمودند. ( احتجاج ج2 ص 323 )

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: ما از تمامی خبرهای مهم شما آگاهیم و البته کوچک ترین خبرهای شما نیز از نظرمان دور نمی ماند. ( کلمه الامام المهدی ص 142)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: بدان که خداوند با هیچ کس خویشاوندی و فامیلی ندارد، کسی که مرا انکار کند از من نیست ، راه او راه فرزند نوح است. ( غیبت طوسی ص 176 و بحارالانوار ج 53 ص 80 )

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند:  خدا با ماست ، ما دیگر نیازی به غیر او نداریم، حق با ماست، تخلف متخلفان ما را به وحشت نمی اندازد. ( بحارالانوار ج 53 ص 178 و منتخب الاثر ص 382 و غیبت طوسی ص 172)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: شیعیان ما باید بدانند که حق با ماست، به جز ما هر کس این ادعا را بکند دروغگوست و جز ما هر کس این دعوی را بکند ضال و گمراه است. شیعیان ما باید این جمله را از ما بپذیرند و تفسیر آن را نخواهند، از ما اشاره را قبول کنند و تصریح را نخواهند. ( بحارالانوار ج 53 ص 191 و روزگار رهایی ج1 ص 102)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: پدرم که درود خدا بر او باد – با من عهد بسته که در روی زمین خدا دورترین و مخفی ترین نقطه ی آن را برای اقامت خود برگزینم، تا امر من پوشیده بماند و محل زندگی ام از حیله ی دشمنان و گمراهان در امان باشد، این پیمان مرا به کوه های بلند و بالا و پر از وحوش و طیور سوق داده است و مرا از دشت ها و بیابان ها دور ساخته است تا روز موعود فرارسد و فرمان حق صادر شود و ترس زایل گردد. ( بحارالانوار ج52 ص 34)

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: اما کسانی که با اموال ما سر و کار دارند، پس آن کسی که اموال ما را برای خود حلال بداند و به غیر حق از آن بخورد البته آتش جهنم را بلعیده است. ( کمال الدین ص 485 و وسائل الشیعه ج9 ص 550 )

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر کسی که حتی یک درهم از مال ما را برای خویش حلال بداند. ( کمال الدین ص 522 و احتجاج ج 2 ص 560 )

حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه می فرمایند: بدست آوردن معارف جز از طریق ما خاندان پیامبر صل الله علیه و آله و سلم  مساوی با انکار ماست. ( صحیفه المهدی ص 324 )


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد