منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* چگونه روزه ی خود را به امضای امام زمان برسانیم؟

* حجت زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف و ماه رمضان

* ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مهدی فاطمه علیها سلام

برنامه های مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشّریف در دوران ظهور


بسیاری از افراد معتقد به وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف از برنامه ها و عملکردهای آن وجود مقدس منجی موعود عجل الله تعالی فرجه الشّریف بی اطلاع اند و نمی دانند با ظهور ایشان، چه برکاتی شامل افراد عصر ظهورِ آن خورشید عالمتاب می شود که در پی آن باشند تا زمینه ظهورش را فراهم کنند. و مشتاق و بی قرار از خداوند تعجیل در فرجش را خواستار شوند تا باری تعالی هم به آخرین ذخیره ی خود اذن ظهور دهند. ما پی آن برآمدیم که برنامه های ایشان را روشن کنیم تا نوری باشد بر قلب مومنین و عذابی باشد بر کافرین:

1.       امنیت و عدالت

اولین نیاز هر جامعه ای امنیت و عدالت در آن است و از روز اول خلقت تا این سال ها که دنیا مملو از ظلم و جور شده است مردم در پی آن عدالت و امنیت فراگیر در جهان بودند. پس اولین صفتی که از حکومت آن حضرت در احادیث به تواتر نقل شده این است که:

امام صادق علیه السلام  فرمودند: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف ، عدالت را همچنان که سرما و گرما وارد خانه می شود، وارد خانه های مردمان می کند، و دادگری او همه جا را فرا می گیرد. (بحارالانوار ج52 ص 362)

امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه شریفه 55 سوره نور " خدا به کسانی از شما که ایمان آورده اند وعده داد که به یقین در روی زمین ایشان را خلیفه کند و وحشتشان را به امنیت بدل سازد. " می فرمایند: این آیه درباره امام قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشّریف و یارانش نازل شده است. (غیبت نعمانی ص240)

2.       انتقام از دشمنان خداوند

امام باقر علیه السلام  می فرماید: قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشّریف آل پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم شباهت های پنج تن از پیامبران را دارد اما شباهت او به جد خود قیام به شمشیر است و کشتن دشمنان خدا و پیامبر و جباران و سرکشان. ( کمال الدین ج1 ص327)

مولا علی علیه السلام  می فرمایند: ایشان خاندان پیامبرند، که خداوند پس از سختی ها همه ی ایشان را برانگیزد و به آنان عزت بخشد و دشمنانشان را خوار سازد. (بحارالانوار ج51 ص54)

و همین طور خود آن حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف به شیخ مفید می فرمایند: اوامر و نواهی ما را ترک نکنید و بدانید با این کفار و مشرکان از دین خدا کراهت دارند و ناخشنودند. ولی به هر حال خداوند نور خود را تمام خواهد کرد.(احتجاج ج2ص597)

3.       یک دین و یک آیین و حاکمیت فراگیر جهانی

امام صادق علیه السلام  می فرمایند: ای مفضل! سوگند به خدا! امام قیام کننده از میان ملت ها و آیین ها اختلاف را برمی دارد و یک دین بر همه حاکم می گردد. (بحارالانوار ج53ص4)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: سوگند به آن که مرا به حق به پیامبری برانگیخت اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند، آن روز را خداوند می گستراند تا فرزندم مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف قیام کند. پهنه ی زمین به نور او روشن می گردد و حکومت او شرق و غرب گیتی را فرا گیرد. (کمال الدین ج1 ص280)

4.       رفاه و بهبود زندگی

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: در امت من مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف قیام کند و در زمان او مردم به نعمت هایی دست می یابند که در هیچ زمانی دست نیافته باشند. نیکوکار و بدکار آسمان بر آنان ببارد و زمین چیزی از روییدنی های خود را پنهان ندارد. (بحارالانوار ج51 ص78)

همچنین حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشّریف فرموده اند: دعای "اللهم ادخل علی اهل قبور السرور..." را بسیار بخوانید. چرا که جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است این دعا را در ماه رمضان بخوانید برای این است که استجابت این دعا صد در صد در زمان ظهور خواهد بود و در حقیقت این دعایی است که برای ظهور و فرج ما خوانده می شود. زیرا در زمان قبل از ظهور غیر ممکن است که به کلی فقر، گرسنگی، کرب و ناراحتی از میان تمام مردم جهان برداشته شود، هیچ اسیری در عالم نباشد و تمام امور مسلمانان اصلاح شود و بالاخره غیر ممکن است که قبل از ظهور حال و روحیات همه مردم تغییر کرده و به صفات الهی تبدیل شود و همه متخلق به اخلاق پروردگار گردند و دیون همه ادا شود و فقر و فاقه در عالم جای خود را به ثروت و مکنت دهد. (ملاقات با امام زمان ج1ص286)

5.       رشد عقل و فرهنگ و تربیت انسان ها

امام باقر علیه السلام  می فرمایند: در زمان حکومت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف به همه ی مردم حکمت و علم بیاموزند، تا آن جا که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، قضاوت کنند. (بحارالانوار ج52 ص352)

امام باقر علیه السلام می فرمایند: هنگامی که قیام کننده عجل الله تعالی فرجه الشّریف قیام کند خداوند قوای فکری مردمان را متمرکز دهد و اخلاق آنها را تکامل بخشد.

و همین طور خود وجود مقدس حجت زمان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشّریف در توقیعی به ابی العباس کوفی چنین مرقوم می فرمایند: اگر واقع خواستار رشد روحی و کمال و هدایت باشی هدایت شده و رشد خواهی کرد و اگر به حقیقت تشنه ی ما باشی و راه ما را طلب کنی قطعا به مقصودت خواهی رسید.

این پیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف نشانگر آن است که ما صد در صد ظهور حضرت و رسیدن به ظهور آن بزرگوار را نخواسته ایم زیرا اگر بخواهیم حتما به خواسته ی خویش می رسیم همان طور که مولا علی علیه السلام  فرمودند: هر دری را بسیار کوبیدی بالاخره آن در به رویت باز خواهد شد و اگر برای رسیده به هر چیز با جان و دل تلاش کنی به نتیجه ی تلاشت دست خواهی یافت. (غررالحکم ص193)

حال چه چیز مانع شده که نعمت وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف خود را از جان و دل نخواهیم؟

چه چیز مانع ظهور اوست؟

چه چیز مانع برنامه های الهی ایشان است؟

 

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد