منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* ولادت امام حسن عسگری علیه السلام

* شهادت امام حسن عسگری علیه السلام

* شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها

* معرفی حضرت صاحب الزمان از کلام نورانی جد بی همتایشان

* ولادت پیامبر صلی الله و امام صادق علیه السلام

* شروع امامت امام زمان علیه السّلام

* ازدواج فرخنده پیغمبر اکرم و خدیجه کبری

معرفی حضرت صاحب الزمان از کلام نورانی جد بی همتایشان

معرفی حضرت صاحب الزمان از کلام نورانی جد بی همتایشان

امیرالمومنین علی علیه السلام  در شهر کوفه  بر روی تخته سنگی که جعده بن هیبره برای ایشان نصب کرده بود ایستادند و این خطبه را در حالی که پیراهنی خشن از پشم بر تن داشت و شمشیری با بندی از لیف خرما حمایل نموده بود و بر پاهای مبارکش کفشی از لیف خرما داشت را خواندند، که ما بخشی از این خطبه را که به معرفی حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشّریف است و چند خطبه دیگر که در نهج البلاغه در معرفی آن امید دل مولا علی علیه السلام  آمده برای شما نقل می کنیم:

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  زره دانش بر تن دارد و با تمامی آداب و با توجه و معرفت کامل آن را فراگرفته است. حکمت گمشده ای اوست که همواره در جستجوی آن می باشد. و نیاز اوست که در به دست آوردنش می پرسد. در آن هنگام که اسلام غروب می کند و چونان شتری در راه مانده دم خود را به حرکت درآورده گردن به زمین می چسباند. او پنهان خواهد شد( دوران غیبت صغری  و کبری) او باقیمانده ی حجت های الهی و آخرین جانشین از جانشینان پیامبران است. ( نهج البلاغه خطبه 182)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: ... پس درباره آن چه که باید باشد شتاب نکنید، و آن چه که باید بیاید دیر مشمارید چه بسا کسی برای رسیدن چیزی شتاب می کنید وقتی به آن رسید دوست دارد، که ای کاش او را نمی دید و چه نزدیک است امروز ما به فردایی که سپیده ی آن خواهد دمید. ای مردم! اینک ما در آستانه ی تحقق وعده هاب داده شده و نزدیکی طلوع آن چیزهایی که بر شما پوشیده و ابهام آمیز است قرار داریم. بدانید آن کس از ما ( حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف) که فتنه های آینده را دریابد با چراغی روشنگر در آن گام می نهد و بر همان سیره و روش پیامبر و امامان رفتار می کند تا گره ها را بگشاید. بردگان و ملت های اسیر را آزاد سازد، جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده به حق جویان پراکنده را جمع آوری می کند. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف سال های طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد که اثرشناسان اثر قدمش را نمی شناسند گرچه در یافتن اثر و نشانه ها تلاش فراوان کنند. سپس گروهی برای درهم کوبیدن فتنه ها آماده می گردند و چونان شمشی رها صیقل می خوردند. دیده هاشان با قرآن روشنایی گیرد و در گوش هاشان تفسیر طنین افکند و در صبح گاهان و شامگاهان جام های حکمت سر می کشند. ( خطبه 150)

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: او (حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف) خواسته ها را تابع هدایت وحی می کند. هنگامی که مردم هدایت را تابع هوس های خویش قرار می دهند در حالی که به نام تفسیر نظریه های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می کنند، او نظریه ها را و اندیشه ها را تابع قرآن می سازد. ... آگاه باشید فردایی که شما را از آن هیچ شناختی نیست، زمامداری حاکمیت پیدا می کند که غیر از خاندان حکومت های امروزی است. او ( حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشّریف ) عمّال و کارگزاران حکومت ها را بر اعمال بدشان کیفر خواهد داد،زمین میوه های دل خود ( معادن طلا و نقره) را برای او بیرون می ریزد و کلیدهایش را به او می سپارد او روش عادلانه در حکومت حق را به شما می نمایاند و کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را که تا آن روز متروک ماندند زنده می کند. (خطبه 138)


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد